Na specjalnej konferencji prasowej ponownie Urząd Miasta zapowiedział przebudowę wiaduktu al. Rydza-Śmigłego nad nieistniejącą bocznicą kolejową. Pytamy co ze skrzyżowaniem z zaprojektowaną drogą dla rowerów?

Konferencja prasowa (kolejna na ten sam temat) została zorganizowana w miejscu gdzie będzie najwięcej zmian. To także miejsce, gdzie miała powstać droga dla rowerów w miejscu nieistniejącej bocznicy kolejowej (czytaj w osobnym artykule).

Oto treść komunikatu pracowego nadesłaneg przez Urząd Miasta Łodzi: 

  • Około 65 mln złotych
  • Długość 1,5 km
  • Nowe torowisko
  • Nowy wiadukt
  • Nowe jezdnie
  • Nowa droga rowerowa
  • Nowe chodniki

Rydza-infografika-12122017
Zaczynamy proces budowlany na przełomie II i III kwartału 2018 roku. Dojście do przystanków znajdujących się na wiadukcie na al. Śmigłego-Rydza jest obecnie utrudnione. Najpierw trzeba pokonać schody prowadzące na wiadukt, a następnie szeroką jezdnię. Wkrótce się to zmieni.
Po zimie rozpoczynamy przebudowę wiaduktów na al. Śmigłego-Rydza. Po zakończeniu prac tramwaje będą jeździły na poziomie zero. Między wyniesionymi jezdniami dla aut powstanie przystanek tramwajowo-autobusowy, do którego piesi
będą mieli bezpieczne dojście. Znikną również schody, które były dużym utrudnieniem szczególnie dla osób starszych i rodziców z wózkami dziecięcymi. 
Wraz z wiaduktami przebudowana zostanie al. Śmigłego-Rydza na odcinku od Piłsudskiego do Przybyszewskiego. Powstanie wspólny pas dla autobusów i tramwajów. Jezdnie nadal będą miały po trzy pasy ruchu w każdym kierunku. Po obu stronach powstaną również chodniki i drogi rowerowe (istniejące drogi rowerowe w miarę możliwości zostaną zachowane). 
Przebudowane zostaną również skrzyżowania z Przybyszewskiego, Tymienieckiego, Zbiorczą i Milionową. Na tym ostatnim powstaną dodatkowe pasy do skrętów.

My zaś ponownie pytamy - co z zaprojektowaną drogą dla rowerów, która w tym miejscu miała się krzyżować pod wiaduktem. Liczymy, że tym razem uzyskamy wiążącą odpowiedź, czy urzędnicy przewidzieli w odpowiedni sposób to skrzyżowanie, tak aby w przyszłości bezinwazyjnie dopleść budowaną nową droge dla rowerów. 

{hb}