Ta droga rowerowa ma połączyć istniejącą rowerówkę na skrzyżowaniu z ul. Strykowską oraz park Ocalałych. Ze względu na tempo podejmowanych decyzji droga ta nazywana jest zgryźliwie mianem "stępniówki". Nie bez znaczenia dla realizacji właśnie tej drogi jest fakt, że jest to codzienna trasa powrotu do domu wiceprezydenta Łodzi Radosława Stępnia 

Budowa tej drogi rowerowej rozpoczęła się znienacka pod koniec 2012 roku. Była zaskoczeniem, gdyż jej budowa nie była planowana, ani nie była wskazywana do realizacji w konsultacjach społecznych. Prawdopodobnie chodziło o chęć spożytkowania nieskonsumowanego w pełni budżetu rowerowego... ale i tak się nie udało. Prace jak szybko jak się rozpoczęły, tak szybko przerwała je zima. Ponoć ZDiT nie był też zadowolony z realizatora tej inwestycji, jakim był Łódzki Zakład Usług Komunalnych. 

Minęło kilka miesięcy
Na wiosnę 2013 roku budowlańcy już na teren przyszłej rowerówki nie wrócili. Przez kolejne miesiące wzdłuż ul. Wojska Polskiego straszył rozkopany chodnik, a odkryty z darni korytarz pod drogę rowerową zaczął zarastać trawą. Ale ZDiT (a właściwie jego mocodawca) nie zrezygnował z pomysłu budowy tej drogi rowerowej. 

We wrześniu 2013 
ZDiT własnymi siłami stworzył projekt nowego chodnika, bo formalnie to cały czas jest tylko modernizacja chodnika. Wyłoniono nowego wykonawcę, którym została firma Strabag i rozpoczęła się praca. 

Przebieg trasy
Rowerówka ma zacząć się na skrzyżowaniu z ul. Strykowską i być podłączona do istniejących tam dróg rowerowych. Następnie na całej swojej długości, biec będzie po południowej stronie ul. Wojska Polskiego. Przed skrzyżowaniem z ul. Sporną ma zostać stworzony peron przystankowy dla autobusów, który ma obsługiwać wszystkie linie MPK zatrzymujące się dotąd na dwóch przystankach (przez i za skrzyżowaniem z ul. Sporną). 
Asfaltowa droga rowerowa ma się kończyć na wysokości ul. Oblęgorskiej - w tym miejscu przewidziano, że rowerzyści chcący jechać do centrum skorzystają z tej małej uliczki, zaś jadących za zachód na jezdnię wprowadzą specjalne pasy i śluzy rowerowe. 

 

 

{hb}