Pozostały jeszcze ostatnie zabiegi, ale już można jeździć drogą rowerową wzdłuż ul. Limanowskiego w kierunku Teofilowa. Oto nasza relacja

Po wielu miesiącach doczekaliśmy się finału inwestycji drogi rowerowej łączącej al. Włókniarzy z Teofilowem. Dzięki nowemu połączeniu rowerzyści będą mogli przejechać od skrzyżowania Aleksandrowskiej i Wareckiej. 
Na całym odcinku droga rowerowa jest wykonana z asfaltu. Niestety, wykonawca zapomniał obniżyć krawężniki przy przejazdach, na których centymetrowe nierówności są wyczuwalne pod kierownicą. Wadą jest też sygnalizacja świetlna, która spowalnia przejazd przez skrzyżowania.

Zobacz fotorelację (kliknij)

Chodnik z dopuszczonym ruchem rowerowym robi się za pomocą zwykłych znaków "C-16" oraz tabliczką informacyjną T-22 "nie dotyczy rowerów". Przy tej inwestycji zastosowano po raz pierwszy w Łodzi kombinację znaków, dotąd niespotykaną w Łodzi. Chodnik z dopuszczonym ruchem rowerowym robi się za pomocą zwykłych znaków "C-16" oraz tabliczką informacyjną T-22 "nie dotyczy rowerów". Co daje takie rozwiązanie? Przede wszystkim możliwość, a nie nakaz jazdy rowerem po czymś co służyć ma przede wszystkim pieszym. Sprawa szerzej opisana na wortalu "Rowerowy Wrocław" (kliknij). Głos w sprawie legalności stosowania takich rozwiązań, zabrała nawet Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w "Opinii w sprawie stosowania kombinacji znaków C-16 i T-22 dla dopuszczenia ruchu rowerów na ciągach pieszych"
Takie rozwiązanie zastosowano tutaj przede wszystkich z powodu dość wąskiego przejścia przez wiadukt kolejowy. Oczywiście, jest to miejsce wymagające podwyższonej uwagi i wyczucia własnego roweru. Cieszy jednak fakt, że ZDiT w końcu przyznał nam rację, że taka kombinacja znaków jest legalna i można ją stosować! 

Oto nasz przejazd

A jak było jeszcze we wrześniu 2012

{hb}