W tegorocznym budżecie obywatelskim nie zabrakło wniosków o rozbudowę infrastruktury rowerowej w Łodzi. Oto pełna lista na co możesz oddać swój głos

We wrześniu 2017 roku wybierać będziemy projekty, które do realizacji trafią w 2018 roku. Jakie rowerowe projekty można wybrać? Głosować może każdy mieszkaniec Łodzi, który w dniu głosowania ukończył 16 rok życia. Każdy do dyspozycji ma 10 głosów

GŁOSOWAĆ MOŻNA TU http://uml.lodz.pl/dla-mieszkancow/lodzianie-decyduja/budzet-obywatelski/glosowanie-20172018//

W wersji papierowej będzie można głosować w okresie od 16 września do 1 października 2017 r., a w wersji internetowej w okresie od 16 września 2017 r. do 8 października 2017 r. do godz. 23:59.

Każdy z głosujących dysponuje aż 10 głosami, z których do 5 z puli ogólnomiejskich oznaczonej literą L i numerem porządkowym, oraz 5 z puli osiedlowej. W tym roku, inaczej niż w trzech poprzednich latach, głosowanie rozbite jest na osiedla nie zaś na dzielnice.

Pamiętaj, że każdy z projektów może poprzeć tylko raz, nie musisz też wykorzystywać wszystkich przysługujących ci głosów. To mieszkańcy w głosowaniu zdecydują, które zgłoszone projekty zostaną zrealizowane w 2018 roku. Wśród kilkuset wniosków, są także takie, które mogą poprawić los rowerzystów w Łodzi. Jednak często rower jest tylko elementem składowym większych projektów - a stojak rowerowy jest tylko uzupełnieniem, bądź głosowanie jest tylko na pierwszy etap inwestycji, a sprawy rowerowe są przewidziane w dalszej nieokreślonej przyszłości. Dlatego zdecydowaliśmy się zestawić dla Was tylko te wnioski, które stricte dotyczą inwestycji rowerowych.

Na co "rowerowego" można zagłosować Każdy z nas głosować może na maksymalnie 5 wniosków z puli ogólnomiejskiej - na te zagłosować może każdy. Na kolejne maksymalnie 5 wniosków można zagłosować z danego osiedla. Pamiętajcie, swój głos można będzie oddać od 16 września do 8 października 2017 (do godziny 23:59:59). Trzeba będzie potwierdzić swój głos SMS.

Wnioski z rekomendacją pozytywną:

Osiedle

Numer

Tytuł

Koszt [zł]

PONADOSIEDLOWE

 

L0055

Ścieżka rowerowa w Lesie Łagiewnickim. 
KARTA ZMIAN WE WNIOSKU.

karta analizy

1000000

L0169

"Pit stopy dla rowerów".

karta analizy

45 000

L0230

Wiaty na rowery na osiedlach.

karta analizy

137 000

BAŁUTY

Bałuty Doły

B0105BD

Rowerem na Doły - droga dla rowerów na Wojska Polskiego.

KARTA ZMIAN WNIOSKU

karta analizy

200 000

B0162BD

Naprawa koszy podokiennych i założenie stojaka na rowery PM 77 [część rowerowa stanowi ułamek projektu]

karta analizy

5 970

Julianów-Marysin-Rogi

B0002JM

Rowerem wzdłuż Wycieczkowej - likwidacja wybojów na drodze rowerowej.

KARTA ZMIAN WNIOSKU

karta analizy 2

100 000

B0005JM

Park Julianowski - mostek nad rzeką Sokołówką dla pieszych i rowerzystów.

karta analizy

45 000

B0079JM

Jeśli daszek rower znajdzie na Centralnej będzie fajniej"- montaż zadaszonych stojaków na rowery przy SP 120.

karta analizy

38 000

Radogoszcz

B0106RA

Rowerowy Radogoszcz - droga dla rowerów na ul. Niezapominajki.

KARTA ZMIAN WNIOSKU

karta analizy

81 000

ŚRÓDMIEŚCIE

Katedralna:

S0037KA

Roosevelta - dodatkowe stojaki dla motocykli i rowerów.

KARTA ZMIAN WE WNIOSKU.

karta analizy

16 133

S0040KA

Stojaki rowerowe- Piotrkowska/Próchnika zamiast nielegalnego parkowania.

karta analizy

2 100

Śródmieście Wschód

S0035WS

Rowerowe Śródmieście - ułatwienia w poruszaniu się rowerem po centrum.

KARTA ZMIAN WE WNIOSKU.

karta analizy

72 354

GÓRNA

Chojny-Dąbrowa

G0032CD

Dość ślepego zakończenia - połączenie drogi rowerowej wzdłuż Al. Ofiar Terroryzmu z rondem przy Tomaszowskiej.

KARTA ZMIAN WNIOSKU

karta analizy

26 000

G0083CD

Stojak rowerowy przy SP 83 im. Stanisława Jachowicza.

karta analizy

20 000

Rokicie

G0003RO

Domknięcie przejazdów rowerowych wokół skrzyżowania Jana Pawła II/Obywatelska.

karta analizy

26 673

POLESIE

Karolew-Retkinia Wschód

P0165KR

Chodnik oraz ciąg pieszo-rowerowy (CPR) na przedłużeniu ul. Balonowej w kierunku przejść dla pieszych skrzyżowania Maratońska/Retkińska.

karta analizy

280 000

P0167KR

Zabudowa stojaków na rowery pod C.H. Retkinia przy ul. Maratońskiej 24/32/.

karta analizy

18 000

Zdrowie Mania

P0184ZM

Łódzki Rower Publiczny dla dzieci - Park na Zdrowiu

karta analizy

120 500

WIDZEW

Stary Widzew

W0075SW

Rowerem do Parku Źródliska i na Księży Młyn - droga dla rowerów na Piłsudskiego.

Karta analizy

705 711

Zarzew

W0012ZA

Domknięcie przejazdów rowerowych wokół skrzyżowania Przybyszewskiego/Śmigłego-Rydza.

Karta analizy 2

36 097

Widzew Wschód

W0006WW

Budowa przejazdu rowerowego i przejścia dla pieszych w ciągu ul. Przybyszewskiego na skrzyżowaniu z ul. Haśka.

Karta analizy

10 000

W0007WW

Budowa drogi dla rowerów w ciągu ul. Przybyszewskiego - odc. ul. Augustów - ul. Czajkowskiego.

Karta analizy

250 000

W0009WW

Bezpieczne garaże rowerowe na Widzewie.

Karta analizy

109 000

Ogólnie przyjętych 24 za łączną sumę 3 772 938zł (stricte rowerowych 22 za 3 338 568zł)

Z czego:

  • 11 dotyczących dróg, pasów i przejazdów rowerowych:
  • 10 dotyczących stojaków, parkingów rowerowych i punktów naprawczych, z czego w przypadku 2 stojaki rowerowe są niewielką częścią ogólnego projektu
  • 2 dotyczące infrastruktury rekreacyjnej, nieoficjalnych parkowych skrótów itp.
  • 1 dotyczący wypożyczalni rowerów

Wnioski z rekomendacją negatywną:

Pod uwagę wzięte zostały ostateczne wersje wniosków (po zmianach), pod względem następujących kryteriów.

  • Własność działek – jeśli projekt dotyczył jedynie remontu lub zmiany organizacji ruchu, mógł być ulokowany na działkach drogowych Skarbu Państwa lub nieustalonych.

  • BIM – opinia Biura Inżyniera Miasta (zaznaczone jeśli podana przyczyna opinii negatywnej jest inna, niż status własności działek).

  • ZIM / Tech – opinia ZIM / możliwość techniczna wykonania projektu / możliwość wykonania projektu w przeciągu roku / nie przekroczywszy maksymalnej kwoty dostępnej w BO itd.

  • ŁRP/ŁRP* – dotyczące Łódzkiego roweru Publicznego / wnioski odesłane wraz z rekomendacją do Komitetu Sterującego ds. realizacji projektu pn. Łódzki Rower Publiczny

N – opinia negatywna

Numer

Tytuł

Działki

ZIM /

Tech

BIM

ZDiT

Inne

L0002

Rowerem wzdłuż Kopcińskiego - budowa drogi rowerowej, wyznaczenie przejazdów.

KARTA ZMIAN WE WNIOSKU.

karta analizy

   

N

 

L0003

Budowa drogi rowerowej w ulicy Kopcińskiego od ul. Nawrot do ul. Narutowicza.

karta analizy

N

N

   

L0004

Budowa drogi rowerowej w ulicy Kopcińskiego od al. Piłsudskiego do ul. Nawrot.

karta analizy

N

    

L0008

Przejazd dla rowerów przez al. Śmigłego-Rydza w ciągu ul. Przybyszewskiego

    

Wycofany

L0011

Budowa drogi rowerowej w ulicy Kopcińskiego od ul. Narutowicza do Ronda.

karta analizy

N

N

   

L0014

Tandemy do Łódzkiego Roweru Publicznego - dwuosobowy rower dostępny dla każdego.

karta analizy

    

ŁRP

L0035

Budowa ścieżki rowerowej wzdłuż północnej jezdni ul. J. Dąbrowskiego-Etap I [sam projekt]

karta analizy

    

Niezgodność z BO

L0052

Stacja Roweru Publicznego

karta analizy

rekomendacja uzupełniająca

    

ŁRP*

L0070

Podwórzec Staromiejski - woonerf i trasa rowerowa od ul. Zachodniej, przez Stary Rynek do Parku Ocalałych.

karta analizy

N

N

   

L0086

Ścieżka rowerowa przy ulicy Rąbieńskiej.

karta analizy

N

N

   

L0135

"Deptak Botanik" - Droga pieszo-rowerowa Hufcową - Retkińską przy Ogrodzie Botanicznym.

karta analizy

N

    

L0148

Ulica Kopcińskiego - rowery na buspasy.

karta analizy

  

N

N

 

L0157

Budowa drogi rowerowej oraz remont chodnika wzdłuż ulicy Waltera-Janke na odcinku od ulicy Wyszyńskiego do ulicy Pienistej.

karta analizy

N

    

L0158

Budowa drogi rowerowej, remont i budowa chodnika wzdłuż ulic: Pienistej, Maczka, Sołtyka i Plocka.

karta analizy

N

N

   

L0181

Akademia Bezpiecznego Rowerzysty - krótkie kursy w stacjach roweru miejskiego.

    

ŁRP

L0189

Alkomaty w stacjach roweru miejskiego - trzeźwi rowerzyści i kierowcy.

karta analizy

 

N

  

ŁRP

L0194

Budowa przejścia i ścieżki rowerowej nad rzeką Bałutką.

karta analizy

N

    

L0214

Scalmy ze sobą drogi rowerowe! [sam projekt]

karta analizy

    

Niezgodność z BO

L0221

Pasy nie dla rowerów.

karta analizy

   

N

 

L0232

Pasy rowerowe - Miejsce roweru jest na jezdni - edycja 3.

karta analizy

  

N

N

 

B004BC

Usprawnienia rowerowe w okolicach Manufaktury – wlot drogi rowerowej naprzeciwko Piwnej.

KARTA ZMIAN WNIOSKU 2

karta analizy 2

  

N

N

 

B0008BZ

Rowerem wzdłuż Aleksandrowskiej i Limanowskiego po północnej stronie wiaduktu.

karta analizy

  

N

  

B0096BZ

Rowerem przez Aleksandrowską - przejazd rowerowy na skrzyżowaniu Aleksandrowska-Rydzowa.

karta analizy 2

N

 

N

  

B0193LA

Remont i poszerzenie mostu rowerowo - pieszego na rzece Bzurze.

    

Wycofany

B0003TW

Pieszo i rowerem koło rurociągu (Włókniarzy / Żubardzka) - utwardzenie błotnistej ścieżki.

karta analizy

N

    

B0104TW

Rowerowy Teofilów - przejazdy rowerowe na ul. Traktorowej.

karta analizy 2

N

 

N

  

B0218TW

Dodatkowa stacja roweru publicznego ma rogu Wielkopolska / Pułaskiego.

karta analizy

rekomendacja uzupełniająca

    

ŁRP*

S0010KA

Rowerem przez pasaż Abramowskiego połączenie z ul. Kilińskiego.

KARTA ZMIAN WE WNISOKU.

karta analizy (2)

    

Komisja BO

S0036KA

Rowerem przez Sienkiewicza - bezpiecznie i wygodnie.

karta analizy

   

N

 

G0104CD

Rowerowa ulica Dąbrowskiego - droga dla rowerów.

KARTA ZMIAN WNIOSKU 2

karta analizy 3

  

N

  

P0002SP

Rowerem na skróty - połączenie rowerowe ul. Naftowej z Kasprzaka i Legionów.

karta analizy

N

 

N

  

P0058ZM

Stojak na rowery pod siedzibą Rady Osiedla Zdrowie-Mania.

    

Wycofany

P0122ZM

Nowa stacja roweru publicznego na rogu Borowa/Solec.

Rekomendacja uzupełniająca

karta analizy

    

ŁRP*

P0094ZL

Stacja Łódzkiego Roweru Publicznego na osiedlu Złotno przy SP 169.

karta analizy

Rekomendacja uzupełniająca

    

ŁRP*

P0096ZL

Łódzki Rower Publiczny na osiedlu Złotno.

karta analizy

Rekomendacja uzupełniająca

    

ŁRP*

P0197ZL

Stacja roweru miejskiego dla Złotna.

karta analizy

Rekomendacja uzupełniająca

    

ŁRP*

W0093MI

Budowa stacji Łódzkiego Roweru Publicznego w pobliżu Ochotniczej Straży Pożarnej Łódź-Mileszki.

Karta analizy

    

ŁRP

W0195MI

Bezpieczny rowerzysta, szczęśliwy kierowca

    

Wymogi form

W0191NO

Łódzki Rower Publiczny w Nowosolnej.

Karta analizy

Rekomendacja uzupełniająca

    

ŁRP*

W0004OJ

Budowa stacji Łódzkiego Roweru Publicznego w pobliżu przystanku Zakładowa Odnowiciela.

Karta analizy

Rekomendacja uzupełniająca

    

ŁRP*

W0194OJ

Łódzki Rower Publiczny - krańcówka JANÓW

    

Wymogi form

W0056SW

ŁÓDZKI ROWER PUBLICZNY - STACJE DLA STAREGO WIDZEWA (3 lub 4 stacje: NAWROT, TUWIMA, KILIŃSKIEGO).

Karta analizy

Rekomendacja uzupełniająca

    

ŁRP*

W0133SW

Ciąg pieszo-rowerowy Stylonowa-Neonowa.

Karta analizy

N

    

W0196ST

Łódzku Rower Publiczny przy Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym im. WAM: Centralny Szpital Weteranów

    

Wymogi form

W0142ZA

Ścieżka pieszo-rowerowa pomiędzy działkami a Osiedlem Majowym.

Karta analizy

N

N

   

W0169ZA

Ścieżka pieszo-rowerowa pomiędzy ROD a Osiedlem Majowym.

Karta analizy

N

N

   

W0005WW

Budowa drogi dla rowerów w ciągu ul. Przybyszewskiego - odc. ul. Czajkowskiego - Rondo Sybiraków.

Karta analizy

N

    

Odrzuconych 47, w tym:

  • 3 wycofane przez Wnioskodawcę

  • 3 złożone niezgodnie z wymogami formalnymi

  • 2 niezgodne z regulaminem BO (dotyczące jedynie wykonania dokumentacji projektowej)

  • 17 z powodu niewłaściwego statusu prawnego działek, z czego w przypadku 7 była to jedyna opisana przyczyna

  • 6 z powodu niemożności technicznych wykonania zgodnie z wymogami BO

  • 8 z powodu negatywnej opinii BIM, z czego w przypadku 2 była to jedyna opisana przyczyna

  • 6 z powodu negatywnej opinii ZDiT, z czego w przypadku 3 była to jedyna opisana przyczyna

  • 1 odrzucony przez Doraźną Komisję ds Budżetu Obywatelskiego pomimo pozytywnych opinii jednostek merytorycznych

  • 13 dotyczących rozbudowy ŁRP, z czego 9 zostało odesłanych wraz z rekomendacją do Komitetu Sterującego ds. realizacji projektu pn. Łódzki Rower Publiczny

W przypadku wniosku L0002 do czynienia mamy z bardzo dziwną sytuacją: część dotycząca wyznaczenia przejazdów rowerowych przez ul. Narutowicza otrzymała negatywną opinię BIM z następujących przyczyn:

L0002BIM

Udało się jednak ustalić z przedstawicielem BIM następujące zmiany:

  • nitka wschodnia (na północ) - wcześniejsze zakończenie obecnego ciągu pieszo-rowerowego (w miejscu gdzie można włączyć się do ruchu), od tego miejsca dopuszczona jazda na wprost prawym pasem przez skrzyżowanie, powrót na ciąg pieszo-rowerowy tuż za skrzyżowaniem

  • nitka zachodnia (na południe) - wcześniejsze zakończenie obecnego ciągu pieszo-rowerowego (w miejscu gdzie można włączyć się do ruchu), od tego miejsca dopuszczona jazda na wprost prawym pasem przez skrzyżowanie, przesunięcie początku buspasa za ostatni wyjazd ze stacji benzynowej (czyli nadal rowerzyści mogą jechać prawym pasem), dalej powrót na ciąg pieszo-rowerowy.

Temu jednak przeciwny był ZDiT (niestety brak drugiej karty analizy, sprawa była omawiana na posiedzeniu Doraźnej Komisji ds. Budżetu Obywatelskiego) i ostatecznie wniosek nie został dopuszczony.

Jeśli chodzi o pozostałe części projektu (przejazdy przez Nawrot oraz łącznik Wydawniczej), rekomendacja BIM jest inna:

L0002BIMfinal

Przejazdy przez łącznik Wydawniczej planowane są w ramach II etapu budowy ul. NowowęglowejJeśli chodzi o przejazd przez Nawrot, ZDiT zobowiązał się dołożyć wszelkich starań by przejazd ten powstał poza BO.

{bk}