Podczas modernizacji trasy WZ (tej tramwajowej) wykonano fragment dróg dla rowerów. Szczególnie w okolicach skrzyżowań jakość powinna być na pierwszym planie

Przejazd przy skrzyżowaniu al. Mickiewicza i al. WłókniarzyOgromna inwestycja za kilkaset milionów złotych była tematem mieszkańców przez kilkadziesiąt miesięcy. Inwestycja została zakończona z końcem października 2015 roku. W ramach jej realizacji wykonano także fragmenty dróg dla rowerów, które właśnie są "zszywane" osobnym zamówieniem (jakby nie można było jej wykonać od razu?).

Jednak ponad pół roku po oddaniu do użytku, należy jednak cieszyć się, że wykonawcą obecnych prac jest inna firma niż ta która wylała nawierzchnię skrzyżowań dróg dla rowerów z jezdniami i torowiskami. Nie trzeba być ekspertem, aby stwierdzić, że to coś co wylano na skrzyżowaniach jest dalekie od dobrej jakości. 

Widoczne są ślady opono rowerów

Przejazd przez torowisko przez al. Mickiewicza Także w drugim kierunku widać zaglębienia

Wgłębienia potrafią zostawić nawet dziecięce rowery

Tego jest naprawdę dużo i sytuacja stale się pogarsza

 

Dlatego zwracamy się z pytaniem do Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi, aby wyjaśnił nam kilka kwestii związanych z realizacją dróg dla rowerów w ramach tramwajowej trasy WZ:

  1. Czy nawierzchnia dróg dla rowerów została wykonana z surowca zgodnego z zamówieniem zawartym w SIWZ?
  2. Czy posiadają państwo wyniki kontrolnych badań składu tej nawierzchni potwierdzające dobrą jakość masy bitumicznej?
  3. Czy zostaną wyciągnięte konsekwencje w stosunku do wykonawcy, który wykonał drogi dla rowerów z nawierzchni, która nawet przy delikatnych upałach zamienia się w nawierzchnię, na której nawet ciężar jednego rowerzysty jest w stanie zmienić strukturę nawierzchni? 
  4. Kiedy zostanie dokonana naprawa i na czyj koszt?

 

Jakoś nawierzchni coraz gorsza
Zaczęły się upały

To już nie są delikatne rysy na nawierzchni

ODPOWIEDŹ ZDIT
Dostaliśmy odpowiedź (chyba) na nasze pismo omówione w tym artykule. Możecie nam to pomóc rozszyfrować?

{hb}