Powstał pierwszy w mieście kontrapas rowerowy na ulicy Wólczańskiej
Dzięki staraniom pełnomocnika prezydenta Łodzi do spraw polityki rowerowej Witolda Kopcia, powstał pierwszy w Łodzi kontrapas. Planowane uruchomienie nowych elementówinfrastruktury rowerowej jest na Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu (16-22 września).
Pierwszy łódzki kontrapas wyznaczony jest po wschodniej stronie ulicy Wólczańskiej na odcinku pomiędzy ul. Próchnika a ul. Więckowskiego. W sumie ma on długość prawie 230 metrów.
Kontrapas to wydzielony pas jezdni ulicy jednokierunkowej, przeznaczony dla ruchu rowerowego w kierunku przeciwnym do obowiązującego pozostałe pojazdy. Kontrapasy rowerowe to sposób na uprzywilejowanie transportu niezmotoryzowanego w centrach miast. W Polsce prawdopodobnie pierwszym kontrapasem był kontrapas rowerowy wytyczony w 1993 r. w ul. Wronieckiej w Poznaniu. Kontrapasy są już m.in. w Gdańsku, Krakowie (od 2001 r.), Szczecinie (od 2010 r.), Warszawie (od 2006 r.) i Wrocławiu.
Ulice na których jeszcze pojawią się pierwsze w Łodzi kontrapasy:
- ul. Kowieńska (Karolew)
- ul. Grodzieńska (Karolew)
- ul. P.O.W. (pomiędzy ul. Jaracza a ul. Narutowicza)
Warto przy okazji przypomnieć jak korzysta sie z kontrapasów:
{hb}
{foto:Justyna Tomaszewska}
Media:
Dziennik Łódzki "Kontrowersyjne ścieżki rowerowe w Łodzi"
Gazeta Wyborcza "Rowerem pod prąd. Tylko czemu cykliści się nie cieszą?"
Express Ilustrowany "Pierwszy kontrapas na Wólczańskiej"
MMŁódź "Kontrapas na Wólczańskiej. Urzędnicy testują kolejne rowerowe rozwiązanie"