Trasa Górna jest już na ukończeniu. Ta inwestycja warta 100 mln złotych za kilometr trasy uwzględnia także rowerzystów. Jednak to co tam powstaje dalekie jest od ideału 

Wcześniej ostrzegaliśmy już o niedociągnięciach na tej budowie. Niektóre mniejsze, a niektóre pokazujące zaniechania na etapie projektowania: choćby brak zachowania skrajni w okolicach dróg dla rowerów. 

Jedank jak pokazują poniższe fotografie, udało się w nielicznych przypadkach przekonać wykonawcę, aby wjazdy do nieistniejących posesji były wykonane z nawierzchni asfaltowej - takiej jak cała droga dla rowerów, a nie z betonowej kostki bauma. Jednak pozostałe niedoróbki nie są poprawiane a wręcz utrwalane. Dochodzą także kolejne, łatwe do poprawienia. 

Skrzyżowanie z ul. Przyszkolną to jakiś żart

Zamiast naprawić te wywijasy, dostawia się kolejne utrudnienia - barierki!

W imię bezpieczeństwa? Czyjego?

Skrzyżowanie z ul. Demokratyczną - Naprawdę nie dało się tego zrobić w sposób normalny - równy?

Na skrzyżowaniu z ul. Demokratyczna takie "wklęsłe" krawężniki. Tak samo niewygodne.

Przy ul. Romana projektant płakał jak upychał kolanem.

Przyciski już nowe - z emblematem roweru, ale naklejki dalej traktują rowerzystów jak pieszych. Niby detekcja jest za pomocą czujnika na górze, ale tabliczka oznajmia coś innego.

Tam gdzie droga dla rowerów powinna być najszersza: przy przejazdach i sygnalizatorach - tak projektant dodał jeszcze słupki w skrajni. Żeby nie było za łatwo się wyminać

Skrzyżowanie dla samochodów otwarte jest od 4 tygodni... piesi i rowerzyści ZAKAZ

Pabianicka/Brużycka - krawężnik o wysokości ponad średnicę złotówki Średnica monety jednozłotowej to 2,3 cm

Drugi krawężnik jeszcze wyższy. Złotówka ma 2,3 cm średnicy, zaś maksymalne dopuszczane prawem krawężniki powinny mieć 0,5 cm.

Asfalt zamiast kostki bauma do nieistniejącej posesji? Udało się!

Można było tak od razu, ale ktoś wiedział lepiej. Ufff ale się udało.

Na ul. Demokratycznej naprawiane wjazdy na asfaltowe

Była czerwona kostka, będzie asfalt na przejeździe rowerowym.

Wielkość znaków informujacych o pierwszeństwie na skrzyżowaniu jest dobra dla ulic osiedlowych a nie trasy przelotowej.

Wiadukt kolejowy a pod nim 8 pasów ruchu. To jeszcze miasto czy węzeł autostradowy?