3 tygodnie temu informowaliśmy o deklaracjach Zarządu Dróg i Transportu o dokończeniu układu dróg dla rowerów na osiedlu Mania. Jedną z ulic ddo zmiany ma być Wieczność. Pytanie czy w ogóle to ma sens?

 Plan wygląda tak, że przy każdej ulicy dookoła cemntarza na Mani, ma powstać droga dla rowerów. Jest to sukcesywnie i powoli realizowany plan ZDiT dla tego rejonu. 
RowerowaMania 2019Pomijając kwestię, czy przy wąskich ulicach w ogóle powinno się separować ruch rowerowy i budować drogi dla rowerów (jest to zagadnienie od dawna mające swoich zwolenników i przeciwników), należy się jednak zastanowić nad koordynacją działań dwóch jednostek miejskich. 

O co chodzi? O to, że wspomniane plany Zarządu Dróg i Transportu wyrażone w maju 2019, jakby nie uwzględniały wyników budżetu obywatelskiego z roku minionego. A wybrany przez mieszkańców Łodzi w głosowaniu projekt zakłada, utwardzenie leśnej ścieżki, z której już teraz większośc jadących tamtędy rowerzystów korzysta. Realizację tego projektu ma w swoich obowiązach Zarządu Zieleni Miejskich (inna jednostka gminna). 

BO sciezka

Według wnioskodawcy tego projektu (który uzyskał poparcie łodzian) utwardzeniu ma zostać poddana leśna ścieżka która przecina lasek. Już teraz wielu rowerzystów chętnie korzysta z tej trasy. Zatem niemal każdy kto dotrze na skrzyżowanie ul. Biegunowej, Siewnej i Wieczność, będzie miał prostą trasę przez środek terenu zielonego, aby wyjechać prosto na zbudowany mostek nad Bałutką (który opisywaliśmy swego czasu - kliknij)

Wiecznosc zdublowana

Szacunkowy koszt realizacji ścieżki leśnej, opiewa o kwotę 150 000 zł. Czy nie lepiej wykorzystać tę trasę dla ruchu rowerowego, a ul. Wieczność pozostawić bez budowy nowej drogi dla rowerów (której koszt, ze względu na sposób budowy, z pewnością będzie większy)? 

Z informacji jakie pozyskaliśmy w Zarządzie Zieleni Miejskich (wykonawcy projektu z BO) wynika, że trwa właśnie sporządzanie warunków przetargu. Jednak jak podkreślił "opiekun" projektu, nie ma mowy o jakiemkolwiek korytowaniu (wyznaczaniu krawężników) i wylewaniu asfaltu. Brane są pod uwagę nawierzchnie sypkie, utwardzające, takie które nie będą szkodzić systemowi korzeniowemu drzew, ale jednocześnie będzie zapewniać utwardzenie ścieżki w sezonie deszczowym. Alejka pozostanie nieoświetlona. 

{hb}