Na stacjach kolejowych w Łodzi, oraz w 9 miejscowościach województwa, są już dostępne rowery publiczne. Zobaczcie jak wyglądają i czym się różnią od znanego Łódzkiego Roweru Publicznego

Na pierwszy rzut oka rowery niczym się nie różnią. Nie dajcie się jednak zwieść, są to dwa zupełnie obce sobie systemy rowerów publicznych. To, że wyglądają niemal identycznie i obsługuje je ta sama firma, naprawdę o niczym nie świadczy. Szerzej o tym pisaliśmy w poprzednim artykule (kliknij)

Pamiętaj, to jest zupełnie nowy system. Urząd Marszałkowski stworzył takie warunki, że NextBike dostarczył rower zupełnie niekompatybilny z żadnym systemem NextBike na świecie. 

Zatem każdy, mający dotychczas konto w Łodzi, w Warszawie, Wrocławiu, Berlinie czy będący z każdego innego miasta obsługującego ten system, będzie musiał założyć nowe konto i zapłacić nową opłatę inicjującą.

A zatem Urząd Marszałkowski w Łodzi faktycznie zamówił coś unikatowego i wyjątkowego. Szkoda, że tak niefunkcjonalnego. Jeśli chcecie skorzystać z tego roweru, musicie się zarejestrować na stronie Łódzkie Rowerowe (kliknij). Jeśli to zrobisz pamiętaj jednak, że po Łodzi jeździ ponad półtora tysiąca rowerów do których wymagana jest osobne logowanie, osobna aplikacja i... osobna opłata inicjująca. Zatem wymagana jest też osobna rejestracja (na tej stronie)

mapa stacji WRP

System Rowerowe Łódzkie obejmie swym zasięgiem Koluszki, Kutno, Łask, Łowicz, Łódź, Pabianice, Sieradz, Skierniewice, Zduńską Wolę i Zgierz. W sumie do dyspozycji będą 1002 rowery i 125 stacji. Stacje systemu umiejscowiono tak, by zapewnić wygodną komunikację rowerową do dworców kolejowych. Przez zastosowanie rowerów IV generacji jednoślady można oddawać za dodatkową opłatą na terenie poszczególnych miast również poza stacjami rowerowymi.

O opłacie przypomina informacja na każdym rowerze.

Największą wizualną różnicą jest przedni koszyk. Po prawej kosz znany z Łódzkiego Roweru Publicznego, po lewej zaś bagażnik znany choćby z warszawskiego Veturilo a teraz także w rowerach Wojewódzkiego Roweru Publicznego. 

Kolejną różnicą jest adapter w rowerze ŁRP (po prawej) który służy do wstawiania roweru w stację. WRP02

Wynikato z faktu, że rowerów WRP nie będzie trzeba wstawiać do stacji dokujących. 

Na dole stojaki ŁRP, w dalszym planie stojaki WRP.Na dole stojaki ŁRP, w dalszym planie stojaki WRP.

To kolejna różnica widoczna w obu typach rowerów. Te jeżdżące dotychczas po Łodzi, z tyłu nie miały żadnej blokady. Te dostarczone na zamówienie Urzędu Marszałkowskiego  (po prawej) mają specjalną blokadę, która zablokuje rower który zostanie oddany przez użytkownika. 

WRP03

Szczegółowe informacje widnieją na każdej tylnej obudowie roweru. 

WRP04

Różnią się też stacje. Choć w przypadku tego wojewódzkiego (po prawej) można co najwyżej mówić o tablicy informacyjnej, że w tym miejscu zostawiając rower nie stracisz 5 zł. Wszystkie funkcje znane z łódzkiego systemu, na tych wojewódzkich są niedostępne. Zatem, zapomniałeś telefonu lub masz go rozładowany? Roweru wojewódzkiego nie wypożyczysz. 

WRP06

Na sam koniec cechy wspólne: tyle samo biegów (3), podobne dzwonki i ogólna konstrukcja ramy. 

WRP05

WRP01

tabela opłat

30 listopada 2018 
Dziesięć dni od urichomienia czas na pierwsze medialne komentarze 
 

Byliśmy na dzisiejszej konferencji oto jej zapis dotyczący tego temau 
 

{hb}