Jak informuje Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi, jeśli przez 10 dni od jej wyboru nie będzie odwołań, umowa na ŁRP zostanie podpisana. Kiedy start?

Rowery, jakie zaproponowała firma Homeport, to pojazdy trzeciej generacji, które pozostawiane są w stacjach dokujących w wyznaczonych lokalizacjach. Oznacza to, że będzie to znana dotychczas w Łodzi formuła, gdzie rowery będzie można wypożyczyć i oddać w określonych punktach. Wykonawca będzie miał 4 miesiące na wdrożenie pierwszych 500 rowerów. 30 dni później ma się pojawić kolejny tysiąc rowerów. Nowy operator operatorem Łódzkiego Roweru Publicznego ma obsługiwać system w latach 2021-2024.

Do przetargu na ŁRP oferty złożyły cztery firmy:
Homeport Polska Sp. z o. o. na kwotę 25,9 mln zł;
WawaBike Sp. z o. o. na kwotę 39,6 mln zł;
City Bike Global S.A. na kwotę 26 mln zł;
konsorcjum firm Orange Polska S.A. i Roovee S.A. za 26,4 mln zł.

Firma Homeport jest stosunkowo nieznana w Polsce - dotychczas obsługiwała system w Bielsko-Białej od 2014 roku obsługiwała raptem 24 stacje z 192 rowerami, ale także współpracowała przy systemach w Bydgoszczy oraz Szczecinie. Nie oznacza to jednak, że jest to niedoświadczony operator. Rowery tego operatora jeżdżą m.in w takich miastach jak Londyn, Oxford, Liverpool, Gibraltar, La Rochelle, Lincoln, Trnava, Kladno, Kelowna, Kuopio.

{hb}