W końcu otrzymaliśmy odpowiedź od Zarządu Dróg i Transportu w sprawie parametrów technicznych jakie będą musiały mieć rowery publiczne w Łodzi
Kiedy ZDiT rozstrzygnął przetarg zwróciliśmy się o informację dotyczącą parametrów technicznych rowerów, jakie mają wyjechać w tym roku na ulice Łodzi. Wykonawca wyłoniony w drodze postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Wykonanie usługi polegającej na uruchomieniu oraz zarządzaniu i kompleksowej eksploatacji systemu o nazwie Łódzki Rower Publiczny (ŁRP)" dostarczy:
I. rowery o następujących parametrach technicznych:
1. Rowery i ich wyposażenie będą spełniały wymogi Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. 2016, poz. 2022 z późn. zm.).
2. Kolorystyka rowerów:
- rama, przedni i tylny widelec, kierownica i koszyk: szary (RAL 7045),
- błotnik, osłony kół, osłona łańcucha: czarny (RAL 9005).
3. Szczegóły techniczne :
- masa: 23 kg,
- rama: z niskim przekrokiem o charakterze roweru miejskiego,
- wysokość ramy (długość od korby do zacisku): 44 cm,
- widelec: sztywny (nieamortyzowany), aluminiowy,
- kierownica: roweru miejskiego, tj. podniesiony wznios umożliwiający jazdę w pozycji wyprostowanej,
- wspornik kierownicy: aluminiowy,
- przekazanie napędu: za pomocą łańcucha z napinaczem,
- piasta przednia: piasta-dynamo,
- piasta tylna: trzybiegowa,
- hamulec przedni: rolkowy,
- hamulec tylny: typu torpedo,
- dzwonek: obrotowy, wsuwany na kierownicę,
- koszyk: metalowy, zabezpieczający bagaż przed wypadnięciem z 5 stron, odporny na uszkodzenia o pojemności min. 5 litrów,
- stopka: jednostronna, zapewniająca dużą stabilność roweru,
- koła: o średnicy w przedziale 26 cali, obręcze kół wzmocnione, dwukomorowe,
- opony: z wkładką antyprzebiciową 3 mm, z paskiem odblaskowym i bieżnikiem typu miejskiego,
- oświetlenie: zamontowane centralnie w osi roweru, tylne (barwy czerwonej) i przednie (barwy białej) typu LED z funkcją podtrzymywania światła po zatrzymaniu min. 90 sek,
- siodełko: typu miejskiego, uniwersalne, wodoodporne, o kształcie uniemożliwiającym zbieranie się wody na powierzchni siodła, na stelażu stalowym, poszycie — pianka integralna ❑ wysokiej odporności na ścieranie warstwy wodoodpornej, wykonane z tworzywa charakteryzującego się bardzo dobrą amortyzacją i tłumieniem uderzeń,
- szybkozacisk wspornika siodła: zamontowany na stałe do ramy,
- wspornik siodełka: z blokadą możliwości wyjęcia, zapewnia wygodną postawę osobom powyżej 200 cm wzrostu, wyposażony w podziałkę grawerowaną,
- długość sztycy podsiodełkowej: 26 cm,
- błotniki: wykonane z tworzywa sztucznego, głębokie, wyposażone w chlapacze chroniące kierującego przed zachlapaniem, chroniące przed wkręceniem odzież się w koło,
- osłona łańcucha: wykonana z tworzywa sztucznego, chroniąca przed zabrudzeniem,
- pedały: wyposażone w wbudowane światła odblaskowe barwy pomarańczowej,
- trzpień z końcówką RFID umożliwiający wpięcie i wypięcie roweru z elektrozamka,
- linka zabezpieczająca: z blokadą szyfrową, 3-cyfrowa,
- rowery zostaną wyposażone w powierzchnię przeznaczoną do umieszczania reklamy o łącznej powierzchni nie większej niż 1 metr kwadratowy w następujących miejscach: na ochraniaczu przedniego i tylnego koła.
Urząd Miasta Łodzi sugeruje że tak mogą wyglądać nowe rowery publiczne w Łodzi | Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia nadesłana przez ZDiT informuje, że te powierzchnie to reklamy |
![]() | ![]() |
II. terminale o następujących parametrach technicznych:
1. Kolorystyka i forma terminala:
- główny korpus terminala, podstawa baterii słonecznej: antracytowy (RAL 7016),
- pola górnej części terminala (zawierającej nazwę ŁRP, logotyp oraz nr stacji): a) dla strefy wielkomiejskiej: brązowy (RAL 8015), czerwony (RAL 3020), b) dla stref innych niż wielkomiejska : niebieski (RAL 5005), czerwony (RAL 3020);
- korpus terminala będzie posiadł formę graniastosłupa o następujących wymiarach: 896,5 mm wysokości, 418 mm szerokości i 150 mm głębokości;
- korpus terminala zostanie zainstalowany na wysokości 775 mm i będzie wkomponowany w konstrukcję stacji rowerowej.
2. Funkcjonalności terminala:
- terminal wyposażony zostanie w panel identyfikacji użytkownika za pomocą karty mifare, bądź kodu numerycznego,
- terminal będzie umożliwiał dokonywanie wypożyczenia/ zwrotu rowerów, rejestracji użytkownika, zapoznania się z mapą stacji rowerowych,
- terminal obsługiwany będzie w 2 wersjach językowych (polskiej, angielskiej),
- terminal zostanie oklejony planszami informacyjnymi, na których zawarte zostaną informacje o obszarze funkcjonowania systemu ŁRP, numerze kontaktowym do Centrum Kontaktu oraz o zasadach rejestracji, wypożyczania i zwrotu rowerów.
3. Inne informacje:
- przy każdej ze stacji rowerowej zostanie zainstalowany przynajmniej jeden terminal,
- terminal zasilany będzie przy pomocy akumulatora i panelu słonecznego, zintegrowanego z konstrukcją stacji.
Ponadto, Zarząd Dróg i Transportu informuje, że zgodnie z postanowieniami S1WZ dopuszcza możliwość montażu na rowerach innych elementów wyposażenia, niewymienionych w treści OPZ, jednak każdy taki element musi zostać uzgodniony z Zamawiającym.
![]() | ![]() | ![]() |