Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi rozpisał kolejny przetarg na system wypożyczalni roweru publicznego na lata 2020-2023. Ma on odtworzyć stan jaki znaliśmy dotychczas

Przedstawiciele urzędu i ZDiT, po fiasku poprzedniego przetargu do którego nie zgłosiła się żadna firma, ogłoszono kolejny. 

Z opublikowanego na stronie ZDiT zapisów wynika, że urząd tym razem chce zamówienia: 
Ma być 150 stacji (wyposażonych w 2 250 stojaków rowerowych) i 1500 rowerów (jednego typu). 
Do wyboru technologia 3G - technologia samoobsługowej wypożyczalni rowerów umożliwiająca wypożyczenie i zwrot roweru w stacji rowerowej, lub technologia 4G - technologia samoobsługowej wypożyczalni rowerów, w której każdy rower wyposażony jest w komputer pokładowy, co umożliwia wypożyczenie i zwrot roweru. 
System ŁRP ma funkcjonować :
a) w ramach Etapu I w terminie 90 dni od daty zawarcia niniejszej Umowy do 30 listopada 2020 r.
b) w ramach Etapu II w terminie 120 dni od daty zawarcia niniejszej Umowy do 30 listopada 2020 r
Później operator będzie eksploatował system ŁRP w terminie od 1 marca do 30 listopada w latach od 2021 do 2023. Umowa ma obowiązywać do 30 listopada 2023 r.

LRPmapa2020 1500 (źródło ZDiT
Co wynika z powyższej mapy? Pierwsze 48 stacji w Etapie I. 
W odróżnieniu do dotychczasowego systemu stacji będzie mniej na Radogoszczu: nie będzie stacji przy ul. 11 Listopada i stacji na skrzyżowaniu Zgierskiej i Nastrojowej. Nie będzie też stacji na skrzyżowaniu Łagiewnickiej i Sowińskiego. Na Retkini nie będzie stacji na Karolewie (Wileńska/Bratysławska). Na Widzewie nie będzie stacji na skrzyżowaniu Rokicińskiej i Augustów. Na Kozinach zniknie stacja na Kozinach pod XXXIV LO przy ul. Wapiennej. Na stacje nie mają co liczyć mieszkańcy Chojen. Bez zmian pozostaje liczba stacji na Teofilowie. 
Stacje jednak (w końcu) pojawią się do Starym Polesiu - jednym z najbardziej gęsto zaludnionych obszarów centrum Łodzi. W takiej sytuacji dziwi jednak decydja, aby stawiać jedną stację na Zdrowiu.