18 czerwca 2021

Rower publiczny

Z rocznym opóźnieniem miał ruszyć system Łódzkiego Roweru Publicznego. Miały jeździć rowery, miała być znana aplikacja, regulamin wypożyczeń i witryna internetowa. Póki co jest skromna strona www i zapowiedzi

W końcu otrzymaliśmy odpowiedź od Zarządu Dróg i Transportu w sprawie parametrów technicznych jakie będą musiały mieć rowery publiczne w Łodzi

Jak informuje Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi, jeśli przez 10 dni od jej wyboru nie będzie odwołań, umowa na ŁRP zostanie podpisana. Kiedy start?

Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi rozpisał kolejny przetarg na rower publiczny w Łodzi (2021-2024). Jednak w przeciwieństwie do innych miast nawet nie spytał się użytkowników o ich zdanie. Pokazujemy jak mogłyby wyglądać takie konsultacje 

Organizacja "Mobilne Miasto" opublikowała raport w którym przygląda się różnym systemom rowerów publicznych w Polsce. I wyciąga wnioski, skąd wynika spadek wypożyczeń. Czy to czas na zmiany?

Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi rozpisał kolejny przetarg na system wypożyczalni roweru publicznego na lata 2020-2023. Ma on odtworzyć stan jaki znaliśmy dotychczas

Na komisji do spraw transportu Rady Miejskiej Łodzi radni dopytywali się o przyszłość przetargu. Dyrektor ZDiT zapowiedział, że jeszcze w styczniu ma być rozpisany nowy, ale o mniejszym zakresie

Ponad rok od uruchomienia systemu wojewódzkiego roweru publicznego, doczekaliśmy się pierwszej stacji w centrum miasta. Pozwala ona na bezpłatne pozostawianie roweru

6 mln wypożyczeń w ciągu 4 lat i rekordy wypożyczeń każdego roku. Tak zakończył się obecny system roweru publicznego. W przyszłym roku pojawi się jeszcze więcej
rowerów i stacji. 

fot. Radosław Jóźwiak / UMŁ

W lipcu ma rozpocząć się przetarg na obsługę nowego Łódzkiego Roweru Publicznego, który w 2020 roku zastąpić ma dotychczasowy system. Jaki będzie, czym może się różnić, o tym na dzisiajszej konferencji prasowej

Czwarty już rok rozpocznie Łódzki Rower Publiczny. Na konferencji prasowej zapowiedziano to co nas czeka w tym roku, ale także co będzie po raz ostatni

Poza główną siatką stacji Łódzkiego Roweru Publicznego, także prywatne firmy mogą u operatora zamówić stacje sponsorskie. Są one dokładnie takie same jak te zamówione przez urząd, można z nich korzystać na tych samych zasadach co w całym łódzkim systemie

Urząd Miasta zdecydował o niewykonaniu wygranych w budżecie obywatelskim projektów na rozbudowę Łódzkiego Roweru Publicznego. Pieniądze te planuje przeznaczyć na budowę infrastruktury rowerowej