16 lipca 2019

Rower publiczny

fot. Radosław Jóźwiak / UMŁ

W lipcu ma rozpocząć się przetarg na obsługę nowego Łódzkiego Roweru Publicznego, który w 2020 roku zastąpić ma dotychczasowy system. Jaki będzie, czym może się różnić, o tym na dzisiajszej konferencji prasowej

Prezydent Miasta Łodzi Hanna Zdanowska oraz wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Bartosz Domaszewicz spotkali się dzisiaj z dziennikarzami aby zapowiedzieć nowy rozdział w Łódzkim Rowerze Publicznym. Obecna umowa z operatorem wygasa w 2019 roku, zatem czas pomyśleć co dalej. Decyzja zapadła - będzie kontunuacja. Od 2020 roku na łódzkich ulicach mają pojawić się nowe rowery, nowe stacje i być może nowe możliwości. Wszystko zależy od wyniku przetargu jaki jeszcze w lipcy 2019 rozpisze Zarząd Dróg i Transportu. W ramach nowej umowy, która miałaby obowiązywać kolejne 4 lata (do końca 2023), na łódzkich ulicach powinno pojawić się: minimum 2000 rowerów, 200 stacji, rowery cargo oraz tandemy

ŁoRP 2020-2023

- Łódzki Rower Publiczny cieszy się olbrzymią popularnością i z roku na rok bije rekordy wypożyczeń. Dotychczasowa umowa dobiega końca. Przygotowując się do kolejnej chcemy go rozbudować, aby mogli z niego korzystać mieszkańcy kolejnych osiedli – powiedziałą Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi

- Wiemy, z których stacji łodzianie korzystają najczęściej i w których rejonach miasta ich brakuje. Będziemy to wszystko brali pod uwagę pamiętając jednocześnie, aby system był spójny – powiedział Bartosz Domaszewicz, wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Łodzi.

Więcej rowerów może pojawi się między innymi na Widzewie, Retkini, Radogoszczu i Teofilowie, być może także na innych osiedlach, na których dotychczas nie było stacji ŁRP.

Bartosz Domaszewicz dodaje, że sam system wypożyczeń rowerów może zostać nieco zmodyfikowany. - Prawdopodobnie wykonawca otrzyma możliwość złożenia oferty wariantowej na trzecią lub czwartą generację. Chodzi o rowery, które będzie można wypożyczać z samego roweru, bez terminali. W tym wariancie i tak będziemy chcieli zostawić terminale, aby rowery mogły wypożyczyć osoby, które nie posługują się biegle smartfonami. Mamy też dużo zgłoszeń od seniorów, dlatego rozważamy wprowadzenie rowerów trójkołowych, na zamówienie

Oto zapis całej konferencji 

{hb}

Czwarty już rok rozpocznie Łódzki Rower Publiczny. Na konferencji prasowej zapowiedziano to co nas czeka w tym roku, ale także co będzie po raz ostatni

Poza główną siatką stacji Łódzkiego Roweru Publicznego, także prywatne firmy mogą u operatora zamówić stacje sponsorskie. Są one dokładnie takie same jak te zamówione przez urząd, można z nich korzystać na tych samych zasadach co w całym łódzkim systemie

Urząd Miasta zdecydował o niewykonaniu wygranych w budżecie obywatelskim projektów na rozbudowę Łódzkiego Roweru Publicznego. Pieniądze te planuje przeznaczyć na budowę infrastruktury rowerowej

Urząd Marszałkowski ogłosił przetarg na dostarczenie i obsługę sieci stacji roweru publicznego do wybranych miast aglomeracji. Kilkanaście z nich trafi do naszego miasta - oto lokalizacje

W samo południe do systemu Łódzkiego Roweru Publicznego dołączyły rowery towarowe 

Na specjalnej konferencji prasowej podsumowano pierwszy tydzień rozbudowy roweru publicznego w Łodzi. Kilka wniosków jest już zauważalnych

Od początku sierpnia 2017 przybędzie 47 nowych stacji Łódzkiego Roweru Publicznego. Trwa ich montaż, a my wskazujemy dokładne lokalizacje dla każdego z rejonów

Prezydent Łodzi Hanna Zdanowska zdecydowała o wykluczeniu z głosowania Budżetu Obywatelskiego wniosków dotyczących Łódzkiego Roweru Publicznego 

Zarząd Dróg i Transportu oraz operator Łódzkiego Roweru Publicznego firma NextBike doszli do porozumienia. W najbliższym czasie powstanie 47 nowych stacji, a do końca roku 103. Mamy mapę 

Już 1 marca powraca Łódzki Rower Publiczny. Z tej okazji odbyła się konferencja prasowa, na którym poznaliśmy kilka szczegółów i nowości jakie czekają nas w tym roku

Oto jak będzie prezentować się Łódź po tegorocznej rozbudowie systemu Łódzkiego Roweru Publicznego. Mapa jest jeszcze w stadium opracowania, ale z dużym prawdopodobieństwem docelowo będzie wyglądać tak jak na filmie

Na specjalnej konferencji prasowej zapowiedziano plany rozbudowy ŁoRPa na 2017 rok. Stacje mają pojawić się na wszystkich dużych osiedlach mieszkaniowych w Łodzi. Tylko kiedy?

Trwa ustalanie gdzie w najbliższym czasie ma się rozwinąć sieć Łódzkiego Roweru Publicznego. Gdzie postawić stacje, na ile miastu wystarczy funduszy?

Wiadomo już jak będzie wyglądała rozbudowa systemu roweru publicznego. Stacje pojawią się nawet na odległych od centrum osiedlach. Docelowo rowerów i stacji ma być nawet dwa razy tyle ile dotychczas.

Udało się stworzyć mapę i statystyki prezentujące w jaki sposób łodzianie korzystają z Łódzkiego Roweru Publicznego, który działa w naszym mieście od maja roku 2016

Na specjalnej konferencji prasowej ogłoszono, że dokonano milionowego wypożyczenia łódzkiego roweru publicznego. To rekordowe tempo na skalę Polski

Takiego wyniku się nikt nie spodziewał. To absolutny rekord Polski jeśli chodzi o liczbę dzienną wypożyczeń rowerów!

Zakończyła się przygoda z przygotowywaniem Łodzi do uruchomienia roweru publicznego. 1 maja 2016 Łódź świętowała przystąpienie do grona miast z systemem wypożyczalni rowerowych

Równo o godzinie 18. zwolniono blokady i wystartował system Łódzkiego Rowerowu Publicznego. Można już używać. Na rozpoczęcie konferencja prasowa