Lepiej jechać mało ruchliwą ulicą pod prąd, niż ruchliwą zgodnie z kierunkiem jazdy samochodów. Jak poruszać się po kontrapasie

Dlatego w wielu miastach Europy (w Polsce też - m.in. w Gdańsku, Wrocławiu i Krakowie) udostępnia się dla rowerzystów jednokierunkowe drogi w obu kierunkach. Dzięki temu rowerzyści częściej wybierają ulice z mniejszym ruchem samochodowym. Takie udogodnienie tworzy się za pomocą umieszczenia pod znakiem B-2 "zakaz wjazdu" tabliczki T-22 "nie dotyczy rowerów" oraz niekiedy dodatkowo za pomocą wymalowania kontrapasów. 

Przypominamy jak należy korzystać z kontrapasa rowerowego. Jest on JEDNOKIERUNKOWYM pasem przeznaczonym dla ruchu rowerów. Jazda nim rowerem w kierunku w jakim poruszają się samochody jest niedopuszczalna. 

 

W Łodzi funkcjonują kontrapasy: 

  1. W ulicy Wólczańskiej ulica przekształcona na woonerf - możliwość jazdy w kontraruchu (bez wymalowanego pasa)
  2. W ulicy POW
  3. W ulicy Zamenhofa definitywnie zlikwidowany 6 sierpnia 2013 (bo po modernizacji ul. Piotrkowskiej, było za mało miejsca na wlocie)
  4. W ulicy Skłodowskiej-Curie utworzony dzięki poparciu w budżecie obywatelskim
  5. Na al. 1 Maja pomiędzy Żeromskiego a Zieloną 
  6. Przyszkole - mały fragment łączący osiedle z drogą dla rowerów