Sprawdzamy co się zmieniło dla rowerzystów na odcinku od ul. Augustów do ul. Kopcińskiego. Na pierwszy rzut oka nie zmieniło się za wiele lecz na uwagę zasługuje kilka spraw

Po dwóch latach remontu w dniu 31.10.2015 roku została oddana do użytku dla kierowców, pieszych i rowerzystów trasa W-Z.

Na ulicy Rokicińskiej przy Augustów (strona zachodnia) pojawił się przejazd łączący drogę rowerową po stronie północnej z południową.

Dodatkowo powstał łącznik z zadaszonym parkingiem rowerowym, który powstał na krańcówce tramwajowej.

Zadaszony parking rowerowy na krańcówce tramwajowej.

Przy przejściu podziemnym przy ulicy Gorkiego powstała winda i zlikwidowano prowadnice, które umożliwiały wygodne zejście z rowerem.

Odcinek od zjazdu w osiedle został przebudowany ze względu na wybudowanie estakady nad ul. Rokicińską przy ul. Gogola.

Przy wjeździe z ul. Gogola pod estakadę brakuje informacji na znaku o rowerzystach i przejścia dla pieszych.

Pod estakadą prowadzi droga rowerowa łącząca północ z południem.

Szczególną ostrożność należy zachować wieczorem i w nocy, ponieważ estakada jest oświetlona tylko dla samochodów. Przejazd rowerowy i chodniki nie są oświetlone.

Ułatwieniem jest droga łącząca estakadę z ul. Jurczyńskiego i dalej z dworcem Łódź- Widzew. W chwili obecnej brak oznakowania, że rowerzyści mogą się tą drogą poruszać.

Droga rowerowa z kostki po stronie północnej estakady została na fragmencie wymieniona na drogę asfaltową.

Przystanek tramwajowy pod estakadą w stronę Olechowa. Brak jest stojaków rowerowych.

Przejście podziemne przy rondzie Inwalidów bez zmian dla rowerzystów.

Po stronie południowej ronda Inwalidów powstał nowy przystanek tramwajowy. Brak jest stojaków rowerowych na tym przystanku, natomiast pojawiły się na przystanku po stronie wschodniej ronda - kierunek Centrum.

Przy przejściu podziemnym przy ulicy Bartoka powstała winda i zlikwidowano prowadnice, które umożliwiały wygodne zejście z rowerem. Rower w poprzek windy mieści się na styk.

 

trasa WZ

Przy przejściu podziemnym na Piłsudskiego (przystanek Stadion) powstała winda i zlikwidowano prowadnice, które umożliwiały wygodne zejście z rowerem.

Pojawiły się również stojaki rowerowe.

Przy ul. Niciarnianej po stronie wschodniej wybudowany został przejazd rowerowy.

trasa WZ

 

Pojawiły się również stojaki rowerowe na Piłsudskiego pomiędzy ulicami, po stronie wschodniej Niciarnianej.

Przejazd przez Niciarnianą po stronie północnej jeszcze nie został oznaczony i podłączony do sygnalizacji.

Na przystanku autobusowym po stronie północnej dostawione zostały stojaki.

Przy przejściu podziemnym przy ulicy Neonowej powstała winda z wyjściem na drogę rowerową i zlikwidowano prowadnice, które umożliwiały wygodne zejście z rowerem. Dostawiono również stojaki rowerowe.

trasa WZ

Na przejeździe rowerowym przez ul. Konstytucyjnej dostawiona została sygnalizacja świetlna.

Przy C.H. Tulipan zrobiony został przejazd rowerowy łączący stronę północną z południową ulicy Piłsudskiego- dojazd do przyszłej drogi rowerowej na Księży Młyn (tzw. droga Scheiblerowska).

Na przystankach tramwajowych przy ul. Sarniej pojawiły się stojaki rowerowe, natomiast brak jest przejazdu rowerowego którym można by dojechać do tych stojaków .

Po stronie wschodniej skrzyżowania marszałków powstał przejazd rowerowy i dodatkowo przybyło stojaków wokół skrzyżowania w miejscach zaskakujących.

Po stronie wschodniej skrzyżowania marszałków powstał przejazd rowerowy i dodatkowo przybyło stojaków wokół skrzyżowania w miejscach zaskakujących.

{MW}