Budowa III etapu Trasy Górna przeciąga się w czasie inwestycja miała być realizowana już kilka lat temu. Ostatecznie szacowany termin rozpoczęcia prac to IV kwartał 2021 roku o ile uzyskane zostanie dofinansowanie unijne na realizację inwestycji

III etap Trasy Górna stanowi przedłużenie istniejącego już odcinka od Pabianickiej do Rzgowskiej. W ramach III etapu ma powstać przedłużenie od Rzgowskiej aż do węzła Łódź Górna. Zgodnie z projektem przedłużony fragment ulicy będzie znacznie węższy niż już istniejący fragment. Ulica będzie miała dwa 3,5m pasy ruchu po jednym w każdym kierunku ruchu. Zamiast rozwiązań wielopoziomowych zaprojektowano liczne ronda.

trasagornaIIUML

Przebieg trasy rowerowej nie jest skomplikowany i biegnie wzdłuż ulicy. Poniżej zaprezentowane są wybrane fragmenty projektowanego odcinka.

TrasaGorna1

Zaczynamy od fragmentu tuż za skrzyżowaniem z ulicą Rzgowską. Zamiast separowanej drogi rowerowej powstać ma asfaltowy ciąg pieszo-rowerowy co wydaje się być rozsądną decyzja z racji braku zabudowy w okolicy i znikomego ruchu pieszego. 
TrasaGorna2

Kierunek wschodni i kolejny fragment z drogą techniczną
TrasaGorna3

Skrzyżowanie umożliwiające wjazd na drogi techniczne
TrasaGorna4

Rondo na skrzyżowaniu z ul. Nowe Górki. Na uwagę zasługują krótkie fragmenty dróg rowerowych ułatwiające wjazd na właściwą drogę rowerową od strony północnej
TrasaGorna5

Rondo z ul. Nowe Górki
TrasaGorna6

Rondo na skrzyżowaniu z ul. Bronisin. Tutaj nie zaprojektowano już wygodnych łączników umożliwiających wygodny zjazd/wjazd na główny ciąg DdRki. Na uwagę jednak zasługuje zaprojektowanie przejazdów wokół całego ronda.
TrasaGorna9

Kolejny fragment na wschód od ul. Bronisin. Na pochwałę zasługuje uwzględnienie ciągłości drogi rowerowej przy wjazdach na posesje oraz fakt, że droga rowerowa będzie dodatkowo doświetlona
TrasaGorna11

Skrzyżowanie z ulica Brójecką. Wzorowo zaprojektowane skrzyżowanie z wygodna możliwością zjazdu wjazdu na drogę rowerowa wzdłuż Trasy Górnej
TrasaGorna12

Rondo tuż przy ul. Grójeciej. Połaczy się z projektowaną "obwodnicą Wiskitna"
TrasaGorna16

Pozostały fragment leży już poza granicami Łodzi i będzie on realizowany w ramach wspólnej inwestycji przez inny samorząd.

{JK}