Pod koniec kwietnia opublikowaliśmy film, w którym przypominamy o dysfunkcyjnym rozwiązaniom rowerowym jakie od ponad roku czekają na dokończenie. Okazuje się, że jednak urząd planuje to dokończyć

Nasz film w prosty sposób pokazywał na czym polega problem zbudowanego z prawie pół miliona mostku u zbiegu ul. Siewnej i Krakowskiej. Był on z resztą przedmiotem naszej analizy już na początku 2018 roku (zobacz artykuł)

Nie jest z resztą jedyny problem ul. Siewnej. Niemal rok temu opublikowaliśmy artykuł w którym opisywaliśmy kompletnie niezrozumiałe rozwiązania jakie zbudowano na fragmentach tej ulicy. 

Dzisiaj Zarząd Dróg i Transportu ujawnił, że ma zamiar kontynuować prace scalające te fragmenty. Niestety, bez podania szczegółów ani terminów wykonania: 

Projekt dróg rowerowych na osiedlu Mania ma stworzyć kompleksowy układ dla rowerzystów, połączyć wybudowane odcinki i zapewnić wygodne połączenie Teofilowa, Złotna, ze Zdrowiem, Manufakturą i centrum miasta. Łącznie powstanie prawie 2 km dróg rowerowych. 

Wybudowane kilka lat temu drogi na Unii Lubelskiej i Srebrzyńskiej stanowiły oś dla rowerzystów jadących przez osiedle. Uzupełniliśmy te połączenia o drogi rowerowe na ul. Biegunowej i Solec, oraz w ubiegłym roku wybudowano na dawnym przyczółku mostu tramwajowego, mostek dla rowerzystów nad rzeką Bałutką. 

Teraz przystępujemy do dalszej realizacji, która zamknie cały układ w spójną całość. Nowa infrastruktura powstanie na ul. Siewnej od Krakowskiej do Borowej. Połączy się z mostkiem nad rzeką i pozwoli na wjazd w osiedle przy ul. Owsianej. Dalej droga dla rowerów pójdzie wzdłuż ulicy Borowej, aby połączyć się z istniejącą przy ul. Solec i dalej przy ul. Drewnowskiej. W tym kierunku łatwo dotrzemy do Manufaktury i placu Wolności.

Droga rowerowa powstanie również na ul. Wieczność. Połączy tym samym ul. Siewną z rowerową infrastrukturą na ul. Solec i Srebrzyńskiej. Tutaj natomiast stworzy dojazd do ul. Zielonej, gdzie drogami rowerowymi dojedziemy do centrum miasta. 

Z powyższej grafiki można jedynie wywnioskować, że na dość lokalnej ulicy jaką była ul. Siewna, zbudowane będą drogi dla rowerów po obu stronach wąskiej jezdni. Mamy poważne obawy, czy w takim miejscu asfaltowa nawierzchnia nie spotka się przez odwiedzających pobliski cmentarz, z traktowaniem jako bezpłatny parking. Albo do ilu konfliktowych sytuacji będzie dochodzić dokładnie w miejscu wyjścia z cmentarza i przecięcia z drogą dla rowerów. 

A wszystko jeszcze w 2016 roku planowano w sposób jeszcze bardziej kuriozalny.  

Oto jak przez ostatnie półtora roku wyglądało zakończenie drogi

{hb}