Zarząd Inwestycji Miejskich ogłosił przetarg na przebudowę ul. Rąbieńskiej. Na całej długości jazda rowerem ma być separowana
Na witrynie ZIM pojawiło się ogłoszenie przetargowe, w którym mowa jest o przebudowie ul. Rąbieńskiej. Na ten moment urząd dopiero szuka wykonawcę i projektanta całego przedsięwzięcia. Finał zaplanowano za 3 lata.
Wszystkie poniższe przebiegu planowanych dróg dla rowerów są naniesione na www.RowerowaLodz.pl/mapa
Począwszy od zachodu (ul. Szczecińska) droga dla rowerów będzie poprowadzona po południowej stronie ulicy.
Tam gdzie nie ma miejsca, będzie stworzona droga dla pieszych i rowerów.
Na skrzyżowaniu z ul. Wykową powstanie rondo (poniżej rzut samej ulicy Wykowej)
Na tym odcinku, niestety będzie utrudnione korzystanie z infrastruktury rowerowej przez osoby wyjeżdżające z posesji po północnej stronie.
Kolejne rondo powstanie u zbiegu planowaną wydłużoną ul. Kaczeńcową. Tutaj przejazdy dla rowerów umożliwią dostanie się do drogi dla rowerów planowanej po wschodniej stronie jezdni ul. Kaczeńcowej.
Na tym odcinku znowu zbyt mało miejsca aby odseparować pieszych od rowerzystów - dlatego powstanie fragment wspólnej drogi
Kolejne rondo powstanie u zbiegu z ul. Traktorową. Przejazdy dla rowerów zaplanowano na wszystkich czterech wlotach, ale niestety droga dla rowerów nie ma połączenia z którąkolwiek z uliczek osiedlowych Nowego Złotna (północno-wschodni obszar od ronda). Tymczasem do ul. Snopowej zabrakło dosłownie kilkunastu metrów.
Wzdłuż Traktorowej także zaplanowano drogę dla rowerów po stronie zachodniej. Kolejne rondo powstanie u zbiegu z planowaną nową trasą Wojska Polwskiego. Dalej na północ przejazdy przy skrzyżowaniu z ul. Klaretyńską (od tego momentu istnieją już drogi dla rowerów na osiedlu Teofilów.