Nasza fotorelacja z prac jakie toczą się w al. Politechniki. Odcinek pomiędzy rondem Lotników Lwowskich a ul. Wróblewskiego jest niemal gotowy. Odcinek na północ nie został nawet rozpoczęty

Prace trwają od ronda Lotników Lwowskich do skrzyżowania z ul. Wróblewskiego. Od Wróblewskiego do al. Mickiewicza wykonawca czeka aż swoje prace wykonają gestorzy instalacji podziemnych - m.in. gazownia. W ostatnim czasie robotnicy pojawili się także na samym rondzie i powoli przygotowują się do prac w ul. Pabianickiej pomiędzy rondem a al. Jana Pawła II. 

Skrzyżowanie al. Politechniki i ul. Wróblewskiego - jedno z niewielu niedokończonych miejsc

Skrzyżowanie al. Politechniki i ul. Wróblewskiego - jedno z niewielu niedokończonych miejsc

Początek DDR, al. Politechniki przy Wróblewskiego, w kierunku Pabianikiej.

Szerokość zdecydowanie odpowiednia. Ruch pieszy na tym odcinku jest niewielki.

Kostka pomiędzy DDR a chodnikiem - płaska na całym odcinku. Jest zmiana powierzchni, ale nie ma zmiany wysokości.

Dojazd do posesji w pobliżu skrzyżowania al. Politechniki i Felsztyńskiego. Niedokończony, ale wygląda na to że będzie ciągłość nawierzchni DDR w tym miejscu.

Inne ujęcie tego samego miejsca.

Skrzyżowanie Politechniki z Felsztyńskiego - kierowcy jadący alejami, chcący skręcić w Felsztyńskiego, będą mieli dosyć długi odcinek z dobrą widocznością na DDR - miejmy nadzieję że dzięki temu, pomimo tego że samo skrzyżowanie jest zaprojektowane tak, że można przez nie przejechać ze stosunkowo dużą prędkością.

Politechniki/Felsztyńskiego, widok w stronę Żeromskiego.

Politechniki/Felsztyńskiego

Politechniki/Felsztyńskiego

Politechniki/Felsztyńskiego, widok w stronę Pabianickiej.

Przed peronem przystanku autobusowego.

Omijany peron przystankowy

DDR jest poprowadzona przy wejściu/wyjściu z parku - to nie jest dobre rozwiązanie. O ile dorosłych nad murkiem widać, o tyle dzieci nie. Tragedii może nie ma ale widoczność nie jest super.

Tutaj należałoby ustawić separatory...

Al. Politechniki/Piękna, wyjeżdżający nie mają zbyt dobrej widoczności na rowerzystów jadących od strony Pabianickiej. Brak też wyniesionego przejazdu.

Kolejny raz na łódzkich rowerówkach zapomina się o tym ważnym elemencie - wyniesionym przejeździe gwarantującym bezpieczeństwo i ciągłość nawierzchni.

Niezbyt fortunne wyjście, gdzie krzaki ograniczają widoczność.

Zauważenie tych dwóch chodników (po lewej za krzakami) do prostych nie należy.

Al. Politechniki/Obywatelska

Al. Politechniki/Obywatelska, widok w stronę Pabianickiej. Tylko po co te zakrętasy?

Po co ten lekki łuk na końcu DDR po drugiej stronie ulicy?

Zakrętasy i wywijasy.

Rowerzyści już jeżdżą.

Mamy nadzieję że tutaj wrócą betonowe donice, które pełniły role separatorów...

Dalej niestety fragment ciągu pieszo-rowerowego. A sam wjazd znowu z kostki!

Tutaj niestety DDR biegnie z dala od jezdni - miejmy nadzieję że mimo to kierowcy będą zauważać rowerzystów jadących z północy.

Al. Politechniki/Cieszyńska w kierunku Pabianickiej.

Tutaj powinny pojawić się separatory, aby uniemożliwić przejazd po DDR i chodniku pod ZSP 17 (co zdarzało się codziennie).

Przed tą szkołą powinno zaroić się od stojaków na rowery

Peron przystankowy przy rondzie Lotników Lwowskich.

Peron przystankowy przy rondzie Lotników Lwowskich. Problem - osoby idące z północy będą wchodziły na DDR zamiast omijać przystanek od strony jezdni.

Rondo Lotników Lwowskich

Odbicie w stronę pl. Niepodległości - DDR stąd będzie szła po ul. Pabianickiej zarówno w kierunku pl. Niepodległości, jak i w stronę al. Jana Pawła II.

Krzyżówki chodników i drogi dla rowerów

Rondo Lotników, między Tagore a Pabianicką.

Przejście przez Pabianicką. DDR idzie do parku łukiem wzdłuż obecnego chodnika. W tym miejscu przejazdu nie będzie.

Dalej rowerówka idzie w park

Tutaj także będą potrzebne separatory.

Tutaj także będą potrzebne separatory.

Tutaj także będą potrzebne separatory. Jak na razie - koniec placu budowy. DDR dochodzi do granicy parku, przez który ma przebiegać i łączyć się przy skrzyżowaniu Pabianicka/Jana Pawła II z istniejącą już DDR, biegnącą na wchód, zachód i południe.

{mw}