Jest już prawie na ukończeniu, choć prace potrwają jeszcze do stycznia, to już niebawem będzie oddana do użytku. Co zgotowano tam dla rowerzystów? Sprawdzamy
Całkowity koszt budowy całego odcinka ul. Nowowęglowej oraz Wydawniczej wraz z krańcówką autobusową, wyniósł 23 mln zł (8 mln więcej niż pierwotnie zakładano).
Kiedy w 2014 roku rozpisano przetarg na zaprojektowanie tego węzła, staraliśmy się wpłynąć na kształt rozwiązań rowerowych. Całą historię wraz z naszymi uwagami opisaliśmy w osobnym artykule (kliknij). Niedawno także opisywaliśmy bezmyślne połączenie okolic budowanej krańcówki autobusowej przy ul. Wydawniczej z ul. Kopcińskiego (kliknij aby przeczytać całość).
To na co zwracaliśmy uwagę od początku, to braki przejazdów w zachodniej stronie budowanego odcinka.
Pierwszy znak zapytania jaki mieliśmy, pozostaje. Wszak powstanie jedynie chodnik łączący się z parkiem
Drugi znak zapytania także pozostanie bez realizacji - nie będzie przejazdu dla rowerów łączącego "rondko" na zakończeniu ul. Tuwima
Wykrzyknij zaś pokazuje drugie połączenie, którego pierwotnie nie planowano, ale dodano po naszych prośbach
Czaspokaże, jak się będzie po tym jeździło rowerami. Ale są obawy, że nie będzie to najlepsze miejsce. Należy jednak podkreślić, że dobrze że w ogóle pomyślano o infrastrukturze rowerowej. Bez niej, wielu w ogóle nie zdecydowałoby się na jazdę rowerem po tych ruchliwych jezdniach.
{hb}