Jest już prawie na ukończeniu, choć prace potrwają jeszcze do stycznia, to już niebawem będzie oddana do użytku. Co zgotowano tam dla rowerzystów? Sprawdzamy  

Całkowity koszt budowy całego odcinka ul. Nowowęglowej oraz Wydawniczej wraz z krańcówką autobusową, wyniósł 23 mln zł (8 mln więcej niż pierwotnie zakładano). 

Nowowęglowa1

Kiedy w 2014 roku rozpisano przetarg na zaprojektowanie tego węzła, staraliśmy się wpłynąć na kształt rozwiązań rowerowych. Całą historię wraz z naszymi uwagami opisaliśmy w osobnym artykule (kliknij). Niedawno także opisywaliśmy bezmyślne połączenie okolic budowanej krańcówki autobusowej przy ul. Wydawniczej z ul. Kopcińskiego (kliknij aby przeczytać całość)

To na co zwracaliśmy uwagę od początku, to braki przejazdów w zachodniej stronie budowanego odcinka. 

nowowęglowa z uwagami

Skrzyżowanie z ul. Wierzbową nie będzie proste do przejechania dla rowerzystów chcących skręcićSkrzyżowanie z ul. Wierzbową nie będzie proste do przejechania dla rowerzystów chcących skręcić

Projektanci przewidzieli jedynie jazdę rowerem wzdłuż Nowowęglowej, bez szans na skrętProjektanci przewidzieli jedynie jazdę rowerem wzdłuż Nowowęglowej, bez szans na skręt

Na kolejnym skrzyżowaniu (po zachodniej stronie wiaduktu) również bez przejazdów przez kilka pasów jezdniNa kolejnym skrzyżowaniu (po zachodniej stronie wiaduktu) również bez przejazdów przez kilka pasów jezdni

Dobrze, że tutaj stworzono łagodne łuki do skręcania w jezdnięDobrze, że tutaj stworzono łagodne łuki do skręcania w jezdnię

I to po obu stronach skrzyżowaniaI to po obu stronach skrzyżowania

kopcinskiego-wjazd

Rowerzysta jadący od strony Kopcińskiego i chcący jechać prosto w stronę ul. Tuwima, będzie musiał pokonywać to skrzyżowanie na dwóch cyklach świateł - dłużej czekając Rowerzysta jadący od strony Kopcińskiego i chcący jechać prosto w stronę ul. Tuwima, będzie musiał pokonywać to skrzyżowanie na dwóch cyklach świateł - dłużej czekając

A tak wygląda ciąg pieszo-rowerowy prowadzący w kierunku ul. KopcińskiegoA tak wygląda ciąg pieszo-rowerowy prowadzący w kierunku ul. Kopcińskiego

Samo skrzyżowanie z Kopcińskiego jeszcze nie jest skończone

Nowowęglowa12Nowowęglowa przy Kopcińskiego

tuwima

Pierwszy znak zapytania jaki mieliśmy, pozostaje. Wszak powstanie jedynie chodnik łączący się z parkiem
Drugi znak zapytania także pozostanie bez realizacji - nie będzie przejazdu dla rowerów łączącego "rondko" na zakończeniu ul. Tuwima 
Wykrzyknij zaś pokazuje drugie połączenie, którego pierwotnie nie planowano, ale dodano po naszych prośbach 

Chyba będzie połączenie alejek parkowych z chodnikiem przy ul. NowowęglowejChyba będzie połączenie alejek parkowych z chodnikiem przy ul. Nowowęglowej

Zatem chcąc dostać się do pobliskiego parku, trzeba będzie najwyraźniej zejść z roweruZatem chcąc dostać się do pobliskiego parku, trzeba będzie najwyraźniej zejść z roweru

Do czasu gdy Nowowęglowa urywa się w tym miejscu, będzie funkcjonować ten przejazd dla rowerówDo czasu gdy Nowowęglowa urywa się w tym miejscu, będzie funkcjonować ten przejazd dla rowerów

Do połączenia bezkolizyjnego, można było wykorzystać istniejący mostek pieszo-rowerowyDo połączenia bezkolizyjnego, można było wykorzystać istniejący mostek pieszo-rowerowy

Niestety, ani urzędnicy ani projektanci nie przewidzieli połączenia dla rowerzystówNiestety, ani urzędnicy ani projektanci nie przewidzieli połączenia dla rowerzystów

Nie wszędzie jest już ułożona (na drodze rowerowej) ostateczna warstwa asfaltu Nie wszędzie jest już ułożona (na drodze rowerowej) ostateczna warstwa asfaltu

Widać jeszcze brakiWidać jeszcze braki

Czaspokaże, jak się będzie po tym jeździło rowerami. Ale są obawy, że nie będzie to najlepsze miejsce. Należy jednak podkreślić, że dobrze że w ogóle pomyślano o infrastrukturze rowerowej. Bez niej, wielu w ogóle nie zdecydowałoby się na jazdę rowerem po tych ruchliwych jezdniach. 

{hb}