Kosztem kilkudziesięciu milionów złotych zbudowano jezdnie ul. Nowowęglowej łączącej się z ul. Wydawniczą oraz Kopcińskiego. Obok utworzono także nowe drogi dla rowerów - idiotycznie!

Historia ta ma swój początek pod koniec 2014 roku. Wówczas zwróciliśmy się do Zarządu Dróg i Transportu o możliwość spotkania celem konsultacji układu rowerowego na połączeniu budowanej ul. Nowowęglowej oraz istniejącej ul. Kopcińskiego. Mieliśmy świadomość, że przy tak dużym obszarze objętym zmianami, sprawy rowerowe mogą zejść na plan dalszy. Nie myliliśmy się. 

Wizualizacja ZIM pokazująca całość skrzyżowania od strony zachodniej (od dworca PKP Łódź Fabryczna)Wizualizacja ZIM pokazująca całość skrzyżowania od strony zachodniej (od dworca PKP Łódź Fabryczna)

W połowie stycznia 2015 roku udało się nam spotkać, na którym zobaczyliśmy wstępne plany modernizacji tego węzła. Zwróciliśmy uwagę na konieczność połączenia rowerowego ul. Tuwima (która w planach będzie zaślepioną ulicą bez wyjazdu na ul. Wydawniczą), na zapewnienie różnych relacji rowerowych, a także o pamiętaniu o drodze dla rowerów na wiadukcie ul. Kopcińskiego. 

Całość opisana w osobnym artykule (wraz z konkretnymi zgłaszanymi uwagami) - kliknij

W 2018 roku trwają prace, a na początku września Zarząd Inwestycji Miejskich chwali się pierwszymi ukończonymi fragmentami. 

Z góry nie wygląda to tak komicznie i bezmyślnie jak z poziomu człowieka-użytkownika. Mimo kilku lat zwracania uwagi na niewłaściwe poprowadzenie drogi dla rowerów, urzędnicy postanowili zrobić swoje. 

Widok ul. Kopcińskiego w kierunku północnymWidok ul. Kopcińskiego w kierunku północnym

Pomiędzy jezdniami łącznika Kopcińskiego - WydawniczaPomiędzy jezdniami łącznika Kopcińskiego - Wydawnicza

Jedyną możliwością jaką przewidziano dla jadących wzdłuż Kopcińskiego - to skręt drogą dla rowerów w prawoJedyną możliwością jaką przewidziano dla jadących wzdłuż Kopcińskiego - to skręt drogą dla rowerów w prawo

W kierunku ul. Wydawniczej wiodą asfaltowe drogi dla rowerów (po obu stronach jezdni)W kierunku ul. Wydawniczej wiodą asfaltowe drogi dla rowerów (po obu stronach jezdni)

Położono nowy chodnik wzdłuż ul. Kopcińskiego - w miejscu gdzie już teraz muszą jeździć rowerzyści (zakaz na jezdni) Położono nowy chodnik wzdłuż ul. Kopcińskiego - w miejscu gdzie już teraz muszą jeździć rowerzyści (zakaz na jezdni)

Po północnej stronie skrzyżowania także wyłożono wszystko nowymi płytami chodnikowymiPo północnej stronie skrzyżowania także wyłożono wszystko nowymi płytami chodnikowymi

Najbardziej kuriozalne w tym wszystkim jest to, że ten sam urząd przygotowuje się to kolejnego etapu modernizacji torowisk w Łodzi. Fragment wzdłuż Kopcińskiego, będzie zakładał zbudowanie dróg dla rowerów po obu stronach jezdni. TAK! Także na tym skrzyżowaniu będzie trzeba wszystko zdjąć i położyć na nowo. 

{hb)