Na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego i ul. Niciarnianej od samego początku istnienia drogi dla rowerów był problem z wykorzystywaniem jej przez kierowców. Teraz się to skończyło

Rowerowe skrzyżowanie dróg dla rowerów u zbiegu trasy WZ i Niciarnianej powstało na przełomie 2012 i 2013 roku. I niestety od samego początku były z tym miejscem problemy, gdyż część zmotoryzowanych używała tego miejsca jako skrótu do pobliskiej przychodni. 

I zamiast objeżdżać budynek dookoła i włączać się do ruchu przez ulicę Niciarnianą, wjeżdżało na chodnik i drogę dla rowerów i nie raz stawało w tym miejscu w oczekiwaniu na zmianę światłe. Z początkiem marca 2021 to się skończyło. ZDiT zamontował słupki wprost tłumaczące kierowcom gdzie przebiega granica której autem przekroczyć nie wolno.  

NiciarnianaWZslupki1

Niestety, podczas montażu słupków nastąpił błąd. Monterzy wkopali je za blisko drogi dla rowerów. Niektóre krzywo i bez zachowania skrajni. Jest ona o tyle istotna, że zapewnia swobodne wymijanie się osób jadących na rowerach zmierzających w przeciwnych kierunkach.

NiciarnianaWZslupki4

Przeszkody boczne punktowe (drzewa, latarnie, słupki) powinny być lokalizowane w odległości nie mniejszej niż 75 cm od toru jazdy rowerzysty. Oznacza to, że powinny znajdować się nie bliżej niż 25 cm od krawędzi drogi rowerowej. Niestety, tutaj zamontowano znacznie bliżej. 
NiciarnianaWZslupki2

Po przekazaniu naszych uwag do ZDiT, otrzymaliśmy zapewnienie że słupki zostaną zamontowane ponownie w przepisowej odległości. Do czego czasu zalecamy wzmożoną ostrożność w tym miejscu. 

Słupki zostały zdemontowane. 

NiciarnianaWZslupki6

Póki co stoi jeden słupek w już odpowiedniej odległości. Dzięki temu doskonale widać róznicę pomiędzy wcześniejszym zamontowaniem a przepisowym z zachowaniem skrajni. 

NiciarnianaWZslupki5

Dlateczego słupki w ogóle są potrzebne pokazuje ten film.  

{hb}