Prezentujemy dokumentację projektową dla drugiego odcinka modernizowanej ul. Łagiewnickiej. Odcinek od ul. Morelowej do al. Sikorskiego

Trwająca od końca kwietnia 2020 modernizacja ul. Łagiewnickiej została podzielona na dwa etapy. Projekt pierwszego opublikowaliśmy w osobnym artykule (kliknij)

O zamierzeniach modernizacji Łagiewnickiej informowaliśmy już w listopadzie 2016 roku (kliknij). Następnie zamówiono samą dokumentację projektową, do której mieliśmy sporo uwag, czego wynikiem miała być korekta (kliknij) zobowiązanie nowego wykonawcy do ich uwzględnienia. Przy okazji prosiliśmy, aby w zakres prac uwzględnić także małe połączenie na przecięciu z rzeką Sokołówką (kliknij) i połączenie z al. Róż

LagiewnickaIImapa

Trwają już też prace na odcinku od Morelowej do Sikorskiego (kliknij). Oto co tam finalnie powstanie: 
Lagiewnicka21

Lagiewnicka22

Na skrzyżowaniu z ul. Sowińskiego powstaną nowe przejazdy dla rowerów. Cieszymy się, że zostały uwzględnione nasze uwagi, aby rowerzystów kierować na jezdnię ul. Sowińskiego, a nie na chodniki (jak to było w pierwotnym projekcie). Dociągnięte zostanie także połączenie rowerowe z zaślepioną ul. Słoneczną. 
Lagiewnicka23Dalej na północ wszystko przebiega bez zmian w stosunku do dotychczasowego przebiegu. 

Lagiewnicka24

Zmiana przebiegu będzie natomiast w miejscu rozwidlenia ul. Łagiewnickiej w stronę Łagiewnik na skrzyżowaniu z al. Sikorskiego. Droga dla rowerów powstanie obok obecnego chodnika i dopiero przed skrzyżowaniem zacznie odbijać na wschód w stronę Łagiewnik.
Lagiewnicka25

Niestety, z projektu wynika że pod wiaduktem kolejowym pozostanie fatalna nawierzchnia z kostki betonowej, którą PKP PLK jeszcze rozszerza w stronę przystanku kolejowego Łódź Arturówek (o czym informowaliśmy w osobnym tekście - kliknij)

Z projektu wynika też że padła propozycja aby dalszy przebieg drogi rowerowej umiejscowić po zachodniej stronie ul. Łagiewnickiej. 

Pozwoliłoby to na uniknięcie prowadzenie ruchu rowerowego przez liczne wyjazdy z bram zlokalizowane po wschodniej stronie jezdni. Proponowane przez nas rozwiązanie zakładało wybudowanie nowej drogi dla rowerów i chodników po wschodniej stronie, gdzie nie ma prawie żadnych wyjazdów z bram. 

{hb}