Modernizacja ul. Krakowskiej trwa od kilku miesięcy. Na całym odcinku powstaje także droga dla rowerów... która okazuje się, że ulegnie słupom 

Projekt który zlecono w 2019 roku, został umieszczony w przetargu, który pod koniec 2022 roku wygrała firma Strabag (kliknij aby się zapoznać). Modernizacją objęty jest odcinek od skrzyżowania z ul. Siewną (na północy) i skrzyżowaniem z ul. Barską (na południu). 

KrakowskaPlanOgolny

Najdziwniejsza sytuacja rozgrywa się na odcinku pomiędzy skrzyżowaniem z ul. Biegunową a ul. Barską. Według dokumentacji projektowej nie było tam niczego zaskakującego. 

KrakowskaProjekt8

KrakowskaProjekt9

tymczasem rzeczywistość jaką gotuje nam wykonawca, wygląda kuriozalnie.

KrakowskaSlup1

KrakowskaSlup2

„Wyborcza" zapytała Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi m.in., dlaczego droga rowerowa jest budowana niezgodnie z projektem, który został załączony do przetargu. Interesowało nas także, kiedy zostaną przestawione stare słupy energetyczne oraz stara latarnia ze skrzyżowania z Biegunową.

Odpowiedź nadeszła w środę (26 lipca) późnym popołudniem. Dowiadujemy się z niej, że zastosowane rozwiązanie było konieczne, ponieważ wynikało z zachowania bezpiecznej skrajni drogi rowerowej w związku ze stojącymi tam słupami energetycznymi oraz zachowania bezpiecznej odległości od drzew.

„Słupy energetyczne są własnością zewnętrznego gestora, w tym przypadku PGE, i nie są przeznaczone do przebudowy lub likwidacji. Wprowadzając zawężenia, zachowano przepisową szerokość drogi rowerowej"

– informuje Małgorzata Loeffler, rzeczniczka Zarządu Inwestycji Miejskich.

Tymczasem w kolejnym artykule Wyborczej, cytowana jest przedstawicielka PGE

– PGE Dystrybucja w żaden sposób nie ingerowała w plany inwestora, miasta Łódź, w zakresie projektowanych rozwiązań kolizyjnych omawianej inwestycji. Lokalizacja słupów w projektowanym kształcie wynikała wyłącznie z przedstawionej nam przez inwestora dokumentacji projektowej

– przekazała Ewa Wiatr, ekspertka w Biurze ds. Dystrybucji PGE Polskiej Grupy Energetycznej.

Przedstawicielka PGE dodała: – Podczas przeprowadzonych z inwestorem konsultacji nie wyrażaliśmy sprzeciwu dla alternatywnych lokalizacji słupów. Zaproponowane lokalizacje podlegały uzgodnieniu i zostały przez nas zaakceptowane.