Zarząd Inwestycji Miejskich poinformował o podpisaniu umowy na modernizację fragmentu ul. Krakowskiej. Wzdłuż nowej jezdni powstanie także droga dla pieszych i rowerów
Opracowanie dokumentacji projektowej dla tej ulicy zlecono już w 2019 roku. Wówczas jednak mówiono o całej ulicy, a nie podziale na etapy.
– Pod koniec października podpisaliśmy umowę na przebudowę ulicy Krakowskiej oraz dróg dojazdowych. Wykonawca wprowadza ostatnie zmiany do harmonogramu. Plan mamy taki, aby jeszcze w tym roku drogowcy rozpoczęli modernizację objazdowych ulic na czas inwestycji w ulicy Krakowskiej. Mowa tu o ulicach: Michałowicza, Biegunowej, Fizylierów oraz Spadochroniarzy – mówi Agnieszka Kowalewska-Wójcik, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich.
Koszt modernizacji to 23 mln zł, wykonawcą jest firma Strabag. Czas na realizację inwestycji to 14 miesięcy.
Skrzyżowanie z ul. Siewną i Złotno zmieni się w duże rondo z drogami dla rowerów z każdej strony.
Kolejne skrzyżowanie jest z ul. Rowerową. I co tu dużo mówić - jest fatalne! Sprzeczne z wytycznymi do projektowania i przyjętymi standardami. Przejazd dla rowerów, który powinien ułatwiać przejazd rowerzystom, pozostaje tym udogodnieniem tylko z nazwy.
Kolejny wyjazd z ulicy podrzędnej i kolejny fatalny przejazd dla rowerów.* Na końcu artykułu, tłumaczymy dlaczego jest to niedopuszcalne rozwiązanie.
Kolejna ulica podporządkowana i kolejny przejazd dla rowerów sprzeczny z wytycznymi do projektowania!*
Na skrzyżowaniu z ul. Biegunową nastąpi połączenie z istniejącą od dekady drogą dla rowerów
Według projektantów, jest to skrzyżowanie na którym spodziewają się ogromnego ruchu! Aż 3 pasy dojazdowe czynią to przejście dla pieszych i przejazd niepotrzebnie długim: efekt będzie taki, że i cykle sygnalizacji świetlnej będą dłuższe.
I kolejny wyjazd* z ulicy podporządkowanej z przejazdem dla rowerów przypominającym projekty z lat 90. ubiegłego wieku.
i w tym miejscu następuje magiczne przerwanie tej modernizacji.
* Dostaliśmy pytania, dlaczego zwracamy uwagę na tak źle zaprojektowane przejazdy. Już spieszymy z wyjaśnieniami. Jest to rozwiązanie sprzeczne z przyjętymi (zarządzeniem prezydent Łodzi) standardami, gdzie opisano i wytłumaczono wszystkie kwestie.
Odgięcie drogi dla rowerów przedstawione na Rysunku 15 powoduje szereg negatywnych skutków takich jak:
- utrudnienie obserwacji zamiarów rowerzysty przez kierowcę,
- utrudnienie obserwacji zbliżających się samochodów przez rowerzystę,
- konflikty między mijającymi się rowerzystami na dwukierunkowych drogach dla rowerów,
- utrudnienie ewakuacji rowerzysty z przejazdu dla rowerzystów.
{hb}