Modernizacja ulicy Dąbrowskiego trwa już kolejny miesiąc. Na odcinku pomiędzy ul. Kilińskiego - Łomżyńska oraz przy Rzgowskiej, widać już zarys drogi dla rowerów

Budowa wygląda niemal jak każda inna w Łodzi - najpierw ukończono jezdnię, torowisko ułożone ale bez sieci trakcyjnej, piesi muszą jakoś sobie radzić, bo chodnik jest dopiero układany. Widać też już jakość wykonania dróg dla rowerów i ich przebieg. 

dąbrowskiego 4

Skrzyżowanie z ul. Kilińskiego przynosi nam takie oto widoki. Asfaltowa droga dla rowerów, zaś później sam przejazd wykonany z kostki... nierównej i śliskiej podczas opadów. Podejrzanie wąskie są odległości pomiędzy słupkami. 

IMAG0711b

Od strony ul. Rzgowskiej stan prac jest dużo mniej zaawansowany

 

Łuki? Jakie łuki?

IMAG0713b

Ktoś ma pomysł, jak to interpretować? 

IMAG0714b

Po południowej stronie jezdni wykonano asfaltowy ciąg pieszo-rowerowy. Już teraz widać jaką pomyłką był to pomysł, bo szerokość jest bardzo wąska. Dodatkowo ten słup!

IMAG0718b

Po północnej stronie separowana droga dla rowerów. 

IMAG0716b

Nie wydaje się Wam że jest za wąsko na takie miejsce jak skrzyżowanie? 

IMAG0717b

 

dąbrowskiego 3

Czy wyjeżdżających z ul. Podmiejskiej będzie możliwym dostanie się do drogi dla rowerów biegnącej po północnej stronie? Tak. Ale dookoła - do najbliższego skrzyżowania (ze światłami!). Bo tutaj jedynie przejście dla pieszych. 

IMAG0720b

Na skrzyżowaniu z ul. Łomżyńską las... słupków.

dąbrowskiego 6

Według ekspertów z urzędu miasta i policji, rowerzysta bezpieczny to rowerzysta stojący na światłach. Zwróćcie uwagę, żeby się dostać na drugą stronę trzeba będzie dwukrotnie stać na światłach. Więcej czasu na podziwianie "słupnozy".  
IMAG0722b

 

Kawałek dalej w stronę parku im. Dąbrowskiego dopiero widać zarys przyszłej drogi rowerowej i alejek parkowych.

dąbrowskiego 7

IMAG0729b

dabrowskiego dron5

Od strony ul. Rzgowskiej (zachodni kraniec modernizowanego odcinka) stan prac jest dużo mniej zaawansowany

dąbrowskiego 8

Wylot z drogi dla rowerów "zza kamienicy" wyglądał źle już na na projekcie. Niestety, rzeczywistość potwierdza nasze obawy.
Wyjazd z tej drogi na jezdnię będzie jeszcze w miarę intuicyjny (o ile rowerzysta będzie jechał na północ -  w stronę centrum). Dla jadącego na południe (w stronę Chojen) już będzie problem. dabrowskiego dron2
Ale jak projektanci wyobrażają sobie wjazd na tę drogę dla rowerów dla jadących od strony centrum? Najpierw skrzyżowanie i oczekiwanie na światło, zaraz za skrzyżowaniem konieczność ustawienia się na osi jezdni, poczekanie na odjazd tramwajów (dodatkowo tutaj ma być jeszcze przystanek) i po puszczeniu wszystkich dopiero wjazd. O ile zakład że część rowerzystów będzie wybierać jednię ul. Dąbrowskiego albo co gorsza chodniki i przejścia dla pieszych na których ruch regulować będzie sygnalizacja świetlna dająca szansę na dostanie się do drogi dla rowerów?
dabrowskiego dron1

Wyjeżdżający tą drogę będą musiali zwolnić niemal do zera aby dać sobie szansę zobaczenia czy zza kamienicy ktoś nie wbiegnie wprost pod rower. dabrowskiego dron4

Tutaj jeszcze mała ciekawostka - omijanie drzew na centymetry i dodatkowo latarnia oświetlająca teren pod gałęziami.
dabrowskiego dron3

{hb}