5 lat od ogłoszenia wyników w budżecie obywatelskim, wprowadzaniu na raty i licznych konsultacjach, dokończono malowanie pasów ruchu obok dworca kolejowego PKP Łódź Kaliska 

 W 2015 roku ponad 9 tysięcy mieszkańców Łodzi poparło w głosowaniu budżetu obywatelskiego projekt malowania wielu pasów ruchu dla rowerów. Jednym z nich miał być ten łączący dworzec PKP Łódź Kaliska ze skrzyżowaniem z ulicą Legionów/Konstantynowska. Dwa lata później wymalowano jeden pas po jednej stronie od łuku do skrzyżowania, zapominając o kontynuacji do dworca. Teraz zaległości zostały nadrobione. 

UniiLuk

Niemniej na dalszym odcinku szerokość jezdni nie pozwoliła na namalowanie pasów po obu stronach, dlatego doszliśmy do porozumienia z Zarządem Dróg i Transportu aby wykonać pasy w najbardziej newralgicznych miejscach - łukach, które kierowcy aut często ścinali. Stąd też pas raz pojawia się po jednej raz po drugiej stronie. 

UniiLuk0

Nie jest to rozwiązanie idealne, ale pozwali choć trochę podnieść bezpieczeństwo rowerzystów jadących po jezdni. 

UniiLuk1

Najedź myszą na fotografie aby porównać naniesione zmiany. 

UniiPas1

Zmianie uległa także okolica przejścia dla pieszych przy samym dworcu. (Najedź myszką aby zobaczyć zmianę) 

UniiPKPprzejscie1

Pas dla rowerów pozwala się włączyć rowerzystom do ruchu, a jednocześnie wskazuje na punkt kolizyjny z autobusami podjeżdżającymi pod dworzec. 
UniiStadionPas

A jak wygląda to na projekcie i jakie są szerokości pasów? Oto rysunek projektowy okolic przejścia dla pieszych przy dworcu. 
UniiWymiary

{hb}