5 czerwca 2020 można uznać za datę szczególną. Właśnie dzisiaj został wykonany projekt organizacji ruchu, który czekał ponad 5 i pół roku - rekordzista 

Kiedy 14 października 2014 roku ogłoszono wyniki głosowania budżetu obywatelskiego w Łodzi, okazało się że nasz wniosek uzyskał poparcie aż 7429 osób - i przeszedł do fazy realizacji. Od początku urzędnicy ZDiT a później i Biura Inżyniera Miasta robili naprawdę wiele aby storpedować realizację tego projektu. Całość zakładała nową organizację ruchu na 29 ulicach w Łodzi (kliknij). I jako pierwsza zmienia uległa 26 maja 2015 ul. Roosevelta. Później kolejne ulice. 

Jednak ul. Skorupki cały czas czekała na dokończenie. Mijały miesiące a potem lata. Urzędnicy ciągle wymyślali kolejne powody przez które nie mogą zrealizować tej jednej ulicy. Kiedy w 2018 roku ukończono jej gruntowną modernizację pytaliśmy - jaka będzie organizacja ruchu i czy uwzględni wygraną w BO? Zakłopotani rzecznicy prasowi podczas konferencji prasowej zapewniali - ustalimy i odpiszemy. Nigdy nie odpisali. 

Rok 2019 przewodniczący komisji do spraw budżetu Obywatelskiego Damian Raczkowski po kolejnym naszym sygnale, doprowadził do kolejnych spotkań urzędników i wnioskodawców. Mijają kolejne miesiące na dopracowanie prostej organizacji ruchu (dowieszenie 5 tabliczek "nie dotyczy rowerów" - co umożliwia poruszanie się rowerem po tej ulicy w obu kierunkach. 

W końcu nadszedł początek czerwca 2020... Mija 5 lat, 7 miesięcy i 22 dni od ogłoszenia zwycięstwa i ZDiT w końcu go wdrożył.

Tym samym ulica Skorupki jest 55 ulicą w Łodzi z taką organizacją ruchu (kliknij cały spis).  

Tym samym możliwa jest już jazda rowerem od strony kampusu Politechniki Łódzkiej (od strony ul. Wólczańskiej) do ul. Piotrkowskiej. 

Tym samym ukończony został najdłużej nierealizowany projekt z łódzkiego budżetu obywatelskiego! 

{hb}