Przypatrując się ruchowi rowerowemu a także analizując dostępne wyniki badań, uznaliśmy że takie rozwiązanie przyda się każdemu, nie tylko jeżdżącemu rowerem

Na początku kwietnia złożyliśmy do ZDiT propozycję reorganizacji ruchu na ulicach Rąbieńska, Złotno i Siewna. 

Podyktowane jest to przede wszystkim tym, że tutaj kumuluje się ruch rowerowy (i nie tylko) z Teofilowa do centrum. Bo nie oszukujmy się, wiadukt na Żabieńcu długo jeszcze nie doczeka się poszerzenia. Dotychczasowa szerokość tamtejszego ciągu pieszo-rowerowego pozwala na jednorazowy przejazd roweru tylko w jedynym kierunku. Na szczeście pieszych tam zbyt wielu się nie uświadczy. 
Oto jak prezentuje się obecna sieć dróg dla rowerów i brakującego odcinka

​Na żółto oznaczyłem fragmenty do przejechania po normalnych jezdniach z nieco uspokojonym ruchem. Czerwony to newralgiczny odcinek do wyznaczenia pasami ruchu dla rowerów ​Na żółto oznaczyłem fragmenty do przejechania po normalnych jezdniach z nieco uspokojonym ruchem. Czerwony to newralgiczny odcinek do wyznaczenia pasami ruchu dla rowerów

Dzięki wymalowaniu pasów dla rowerów, uzyskujemy dobre połączenie.Dzięki wymalowaniu pasów dla rowerów, uzyskujemy dobre połączenie.

Dodatkowo, przez utworzenie na skrzyżowaniu z Siewną ronda, możemy spokojnie upłynnić ruch i po obu stronach Siewnej wymalować pasy dla rowerów umożliwiając rowerzystom jazdę w obu kierunkachDodatkowo, przez utworzenie na skrzyżowaniu z Siewną ronda, możemy spokojnie upłynnić ruch i po obu stronach Siewnej wymalować pasy dla rowerów umożliwiając rowerzystom jazdę w obu kierunkach

W naszej ocenie miejsca jest tam wystarczająco dużo! A taka organizacja ruchu uwolni autobusy z Siewnej od stania w dużych korkach. Ty bardziej, że jeżdżąca tamtędy linia 83, to zaledwie 3 do max 5 kursów na godzinę

Proponujemy także rondko przy skrzyżowaniu ul. Złotno i Rąbieńska. Obecnie należało tam wymalować nawet specjalny pas do oczekiwania na skręt w Złotno, zaś na samej ul. Złotno tworzą się korki niemogących włączyć się do ruchu. Proponujemy także rondko przy skrzyżowaniu ul. Złotno i Rąbieńska. Obecnie należało tam wymalować nawet specjalny pas do oczekiwania na skręt w Złotno, zaś na samej ul. Złotno tworzą się korki niemogących włączyć się do ruchu.

Ostatnim elementem układanki byłoby kolejne małe rondko na skrzyżowaniu z ul. Rezedową. Jest tam wystarczająco miejsca, a jednocześnie tutaj można by było wpuścić ruch rowerzystów w kierunku Teofilowa.Ostatnim elementem układanki byłoby kolejne małe rondko na skrzyżowaniu z ul. Rezedową. Jest tam wystarczająco miejsca, a jednocześnie tutaj można by było wpuścić ruch rowerzystów w kierunku Teofilowa.

Dla potwierdzenia naszej tezy o znaczącym ruchu rowerowym w tamtym rejonie przytaczamy mapę ciepła uzyskaną z tegorocznej rywalizacji "European Cycling Challenge"

Na mapie wyraźnie widać którędy obecnie kumuluje się znaczący ruch rowerzystówNa mapie wyraźnie widać którędy obecnie kumuluje się znaczący ruch rowerzystów

Według nas taka organizacja ruchu zdecydowanie poprawi bezpieczeństwo ruchu niechronionych - pieszych i rowerzystów, poprawi płynność jazdy samochodów w tym autobusów komunikacji zbiorowej. 

{hb}