Dotarliśmy do wyliczeń ostatnich czterech lat, z których jasno wynika jakie kwoty są przeznaczane na rozwój infrastruktury rowerowej w Łodzi. Z tych funduszy budowane są drogi dla rowerów
Był taki okres w Łodzi, że co chwila odbywała się kolejna konferencja prasowa mówiąca o kolejnych inwestycjach rowerowych. Mniej biegli obserwatorzy mogli odnieść wrażenie, że w Łodzi niczego innego się nie buduje a jedynie kolejne drogi dla rowerów. I trzeba przyznać, że faktycznie co roku przybywa nowych dróg rowerowych, pasów itd. Wszystkie co roku podsumowujemy i publikujemy na początku każdego roku. Dzięki tym danym (kliknij aby zobaczyć) można prześledzić wzrost sumy kilometrów infrastruktury przeznaczonej dla mieszkańców poruszających się rowerami.
Patrząc na wydatki trzeba też mieć na uwadze zmieniający się rynek pracy. Ceny poszły do góry, wykonawcy startujący w przetargach oczekują większych kwot. Zatem suma pieniędzy zagwarantowana 4 lata temu nie pozwala w tym roku na wybudowanie podobnej liczby kilometrów dróg.
Nazwa | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | ||||
zaplanowane | wykonanie | zaplanowane | wykonanie | zaplanowane | wykonanie | zaplanowane | wykonanie do 1 września | |
Budowa układu dróg rowerowych na terenie miasta | 10,480 mln zł | 10,011 mln zł | 5,350 mln zł | 5,072 mln zł | 8,000 mln zł | 4,804 mln zł | 10,695 mln zł | 2,735 mln zł |
Rowery - droga dla rowerów wzdłuż ul. Rzgowskiej - budżet obywatelski | 1,300 mln zł | 1,300 mln zł | ||||||
Pasy rowerowe na ul. Przybyszewskiego - budżet obywatelki | 120 000 zł | 0 | ||||||
RAZEM | 11,780 mln zł | 11,311 mln zł | 5,350 mln zł | 5,072 mln zł | 8,000 mln zł | 4,804 mln zł | 10,815 mln zł | 2,735 mln zł |
Zatem w ciągu 4 lat Urząd Miasta Łodzi zaplanował kwotę 35 945 229 zł z czego do tej pory wydał 23 924 298,48 zł. Zatem 66,6% planowanej kwoty!
{hb}