Zarząd Dróg i Transportu nareszcie opublikował wyniki październikowych prac nad strategią rozwoju transportu rowerowego w Łodzi. Można już zobaczyć docelową siatkę dróg dla rowerów łączącą osiedla z centrum i miastami ościennymi
Oczekiwanie na wyniki tych konsultacji trwały bardzo długo. Nie mogli się z tą strategią zapoznać ani wyborcy, ani kandydaci na prezydenta czy radnych, nie można było posłużyć się nią także w konsultacjach projektu budżetu Łodzi na 2015, ani dać radnym do przeanalizowania tej wiedzy zanim podejmą decyzje o budżecie na 2015 rok. Niestety, takie opóźnienie może mieć katastrofalne konsekwencje dla realizacji założeń tej strategii.
ZDiT w tej strategi pisze bowiem: "Przewiduje się, że przy obecnym tempie rozwoju infrastruktury rowerowej utworzenie podstawowego ,,szkieletu” dróg rowerowych pozwalającego podłączyć duże osiedla od obszaru śródmiejskiego oraz w podstawowym zakresie rozprowadzić ruch rowerowy po centrum zajmie od trzech do czterech lat." Zabawnie się to czyta, kiedy tempo rozwoju jest właśnie spowalniane czterokrotnie - z dotychczasowego stopnia finansowania rzędu 20 mln, to 5 mln - taką kwotę można znaleźć w projekcie tegorocznego budżetu.
Ponieważ na początku lutego 2021 roku ze stron ZDiT zniknęły oryginalne opracowania, to poniższe linki kierują do naszych kopiii zapasowych
- +STRATEGIA ROZWOJU SIECI DRÓG ROWEROWYCH W ŁODZI W LATACH 2015 - 2020+
- +DOCELOWA SIEĆ DRÓG ROWEROWYCH W ŁODZI (mapa)
- +PRIORYTETY INWESTYCYJNE (mapa)
W pracach nad strategią obok urzędników uczestniczyli przedstawiciele organizacji rowerowych, studentów, rad osiedli i mieszkańców.