Zarząd Dróg i Transportu nareszcie opublikował wyniki październikowych prac nad strategią rozwoju transportu rowerowego w Łodzi. Można już zobaczyć docelową siatkę dróg dla rowerów łączącą osiedla z centrum i miastami ościennymi

Oczekiwanie na wyniki tych konsultacji trwały bardzo długo. Nie mogli się z tą strategią zapoznać ani wyborcy, ani kandydaci na prezydenta czy radnych, nie można było posłużyć się nią także w konsultacjach projektu budżetu Łodzi na 2015, ani dać radnym do przeanalizowania tej wiedzy zanim podejmą decyzje o budżecie na 2015 rok. Niestety, takie opóźnienie może mieć katastrofalne konsekwencje dla realizacji założeń tej strategii. 

ZDiT w tej strategi pisze bowiem: "Przewiduje się, że przy obecnym tempie rozwoju infrastruktury rowerowej utworzenie podstawowego ,,szkieletu” dróg rowerowych pozwalającego podłączyć duże osiedla od obszaru śródmiejskiego oraz w podstawowym zakresie rozprowadzić ruch rowerowy po centrum zajmie od trzech do czterech lat." Zabawnie się to czyta, kiedy tempo rozwoju jest właśnie spowalniane czterokrotnie - z dotychczasowego stopnia finansowania rzędu 20 mln, to 5 mln - taką kwotę można znaleźć w projekcie tegorocznego budżetu. 

Kolorem granatowym oznakowany jest priorytet najwyższy. Kolor pomarańczowy to priorytet II. Fiolet to "ślady rowerowe" do utworzenia, zaś zielone to istniejące do remontu. Czerwone to drogi do wybudowana w dalszej perspektywie, zaś czarne to istniejące i niewymagające remontu.

W pracach nad strategią obok urzędników uczestniczyli przedstawiciele organizacji rowerowych, studentów, rad osiedli i mieszkańców.