W siedzibie ZDiT odbyło się spotkanie z przedstawicielami firmy BBF, która ma zaprojektować drogę rowerowe łączące Widzew z centrum, a także na ul. Limanowskiego i Pabianickiej

Jak już pisaliśmy Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi  rozstrzygnął przetarg na przygotowanie projektów dróg rowerowych. Chodzi o trasę rowerową łączącą Widzew z centrum miasta, uzupełnienie tras przy ulicy Pabianickiej; Limanowskiego / Aleksandrowskiej oraz Łagiewnickiej. Zamówienie dotyczy przygotowania zupełnie nowych dróg rowerowych, na odcinkach, gdzie dotychczas ich nie było ale także modernizację części już istniejących „śmieszek”. Wszystkie odcinki powinny być zaprojektowane do 15.7.2011 r.

Dzisiaj w siedzibie ZDiT odbyło się spotkanie z przedstawicielami firmy BBF Sp. z o.o. (ul. Dąbrowskiego 461, 60-451 Poznań),  która zgodnie z wynikami przetargu przygotuje za sumę brutto 231.800 zł:

  • dokumentację projektową na budowę drogi rowerowej w al. Piłsudskiego – ul. Rokicińska na odcinku od ul. Kopcińskiego do ul. Augustów oraz do dworca kolejowego Łódź – Widzew
  • dokumentację projektową na budowę drogi rowerowej w ul. Pabianicka na odcinku od al. Jana Pawła II do ul. Dubois
  • dokumentację projektową na budowę drogi rowerowej w ul. Limanowskiego – ul. Aleksandrowskiej na odcinku od al. Włókniarzy do ul. Wareckiej

Projektanci z firmy BBF są dopiero na początku drogi, której efekt mamy poznać do 15 lipca 2011 roku. Póki co znany jest jedynie przebieg dróg rowerowych:

  • Na al. Piłsudskiego - począwszy od skrzyżowania z al. Rydza Śmigłego po północnej stronie skrzyżowania, droga ma biec aż do wschodniego wyjazdu z C.H. Tulipan. Następnie ma być przejazd rowerowy na południową stronę al. Piłsudskiego i tamtędy biec aż do ronda Inwalidów. Planowany jest także przejazd rowerowy po wschodniej stronie skrzyżowania z ulicą Niciarnianą. Na rondzie Inwalidów ma być możliwy naziemny przejazd dookoła ronda, co ma umożliwić m. in. zaplanowana na ten rok budowa sygnalizacji świetlnej. Droga rowerowa ma także zostać zaprojektowana tak, aby połączyć się z dworcem Łódź-Widzew. Wstępna propozycja jest taka, aby drogę rowerową zbudować od strony ul. Puszkina i ul. Maszynowej. Na spotkaniu zostało zaproponowane, aby wykonać łącznik rowerowy drogi na ul. Rokicińskiej do ul. Adamieckiego.
  • Na ul. Pabianickiej - począwszy od strony al. Jana Pawła II droga ma biec po północnej stronie ul. Pabianickiej. Projektowany fragment ma połączyć istniejące drogi rowerowe na al. Jana Pawła II i ul. Pabianickiej (od skrzyżowania z ul. w kierunku IKEA). Droga ma przebiegać od istniejącego przejazdu rowerowego przez al. Jana Pawła II, dalej obok przejścia dla pieszych pod wiaduktem kolejowym, po północnej stronie ul. Pabianickiej aż do wylotu ul. Zamorskiej na wysokości nr. 83, gdzie z uwagi na konieczność ominięcia budynku pod numerem 85 droga rowerowa odbije na północ i powróci na ul. Pabianicką poprzez ul. Zagłębie. Od skrzyżowania z ul. Prądzyńskiego aż do skrzyżowania z ul. Dubois, nowo projektowana droga będzie biec po śladzie obecnej "śmieszki" rowerowej.
  • Na ul. Aleksandrowskiej - początek projektowanej drogi rowerowej ma być na skrzyżowaniu z ulicą Warecką (gdzie planowany jest początek kolejnego odcinka drogi wzdłuż ul. Aleksandrowskiej). Przejazdy rowerowe zgodnie z sugestiami mają być po północno-wschodniej krawędzi skrzyżowania, a następnie droga rowerowa ma biec w kierunku wschodnim po południowej stronie ul. Aleksandrowskiej. Po przejeździe przez wiadukt nad torami kolejowymi, przebiegnie przez ul. Woronicza, obok przystanku tramwajowego, wzdłuż torów tramwajowych aż do skrzyżowania z ulicą Swojską. Tu ma nastąpić połączenie z istniejącą drogą rowerową zbudowaną po północnej stronie ul. Limanowskiego. Alternatywą dla przemieszczeń zachód->wschód ma być łącznik drogi rowerowej utworzony na ul. Pułaskiego, biegnący do ul. Wielkopolskiej i do istniejącego przejazdu rowerowego przez al. Włókniarzy po południowej stronie skrzyżowania. Nie jest jeszcze pewne, po której stronie ul. Wielkopolskiej będzie połączenie projektowanej drogi na ul. Pułaskiego i al. Włókniarzy.

Spotkanie zostało zorganizowane na wniosek firmy BBF. Na spotkanie zostali zaproszeni także przedstawiciele środowiska rowerowego z Fundacji Fenomen.

{hb;mw}