Przy budynkach największego wydziału Uniwersytetu Łódzkiego powstał pierwszy parking na rowery. Zadaszony, z dobrymi stojakami oraz stacją do samonaprawy rowerów. Po wielu latach wywalczyli go sami studenci! 

 Aż trudno uwierzyć, ale przy Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym UŁ przy ul. Rewolucji 1905 r nr 46, pierwszy parking na rowery powstał już 9 lat temu (kliknij). Wówczas nie był doskonały - stojaki stały za blisko siebie, parkujące auta podjeżdżały niemal pod same stojaki czym ograniczały ich dostępność. Studenci, którzy wówczas wyprosili tamte stojaki albo już dawno są poza uczelnią, albo pracują na niej w charakterze wykładowców. 9 lat! Rozumiecie? 

Teraz Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny uruchomił budżet partycypacyjny dla członków swojej społeczności. Właśnie zakończono realizację drugiego zwycięskiego projektu. Na terenie EkSocu pojawił się nowy element – wiata rowerowa. To pomysł, na który w ramach pierwszego wydziałowego budżetu obywatelskiego zagłosowało gros studentów oraz pracowników. Z założenia projekt realizuje również cele, jakie wydział postawił sobie w obszarze zarządzania, edukacji, infrastruktury, transportu, jak i codziennego funkcjonowania kampusu. 

EkSocParking2

Wierzymy, że dzięki wiacie społeczność EkSocu będzie chętniej przyjeżdżała na zajęcia lub do pracy rowerem, rezygnując z auta – tłumaczy Dorota Cierniak-Dymarczyk z EKO EkSoc. – Jestem wdzięczna pomysłodawcom wiaty, bo to inicjatywa świetnie wpisująca się w projekt EKO EkSoc. Regularnie na Wydziale wcielamy bowiem w życie pomysły, które przyczyniają się do większej uważności na otaczający nas świat i w miarę naszych możliwości odciążają środowisko naturalne – dodaje.

EkSocParking4

Zadaszony parking rowerowy ma 14 stojaków u-kształtnych, a dodatkowo wyposażony jest w stację do samonaprawy rowerów - pompka, zestaw kluczy - narzędzi, dzięki którym można doraźnie naprawić swój rower. Poza zadaszeniem, wiata wyposażona jest także w prześwitujące ściany boczne, dzięki którym nawet zacinające opady nie dosięgną zaparkowanych rowerów. 
Można mieć tylko zastrzeżenie i wątpliwości, czu umiejscowienie samych stojaków wewnątrz wiaty pozwoli na swobodne zaparkowanie rowerów przy stojakach ulokowanych najdalej. 

Mamy pewność, że kiedy studenci wrócą na zajęcia stacjonarne, parking zapełni się ich rowerami. 

{hb}