Komisja do spraw transportu rady miejskiej w Łodzi była okazją do wypytania urzędników o stan realizacji polityki rowerowej. Oto pełen zapis dyskusji na ten temat

W obradach komisji uczestniczyło 7 radnych (z 9). Najbardziej aktywnym był przewodniczący Bartosz Domaszewicz, głos też zabrał radny Bogusław Hubert. Radni Mateusz Walasek, Kamil Jeziorski oraz Sebastian Bulak tylko się przysłuchiwali, zaś radni Maciej Rakowski i Marcin Zalewski opuścili wcześniej salę. 

Ze strony Zarządu Dróg i Transportu występował zastępca dyrektora Michał Chylak, ze strony Zarządu Inwestycji Miejskich inspektor Bartosz Zimny, a Biuro Inżyniera Miasta reprezentował Jarosław Olszewicz. Stronę społeczną Hubert Barański z Fundacji Normalne Miasto Fenomen oraz Jarosław Ogrodowski z Ruchu Społecznego Szacunek dla Łodzi. 

Całość godzinnej dyskusji obracała się dookoła próby odpowiedzi na pytanie: Polityka Rowerowa Miasta – czy istnieje?

bezdech00:00:51 Bartosz Domaszewicz - jaki cel ma to spotkanie 
00:02:20 Bartosz Zimny - odpowiada 
00:09:35 Bartosz Domaszewicz - na jakim etapie trafiają do zospołu rowerowego projekty ulic? 
00:10:02 Bartosz Zimny - odpowiada 
00:13:20 Bartosz Domaszewicz - czy pozmianach ZDiT i ZIM pan nadal posiada pełnomocnictwo prezydenta?
00:13:48 Bartosz Zimny - odpowiada 
00:14:55 Bartosz Domaszewicz - w sprawozdaniu za 2016 jest napisane że wydaliście 10 mln zł, a przed chwilą powiedział pan że tylko 5?
00:15:25 Bartosz Zimny - odpowiada 
00:16:30 Bartosz Domaszewicz - ile jest zamówionych dokumentacji projektowych na DDR których ważność wygaśnie?
00:16:50 Bartosz Zimny - odpowiada 
00:18:21 Bartosz Domaszewicz - czy obecny system organizacji urzędu jest właściwy?
00:18:58 Bartosz Zimny - odpowiada 
00:22:52 Bartosz Domaszewicz - czy jest obecnie ktoś w urzędzie kto jest w 100% poświęcony sprawom rowerowym?
00:23:06 Bartosz Zimny - odpowiada 
00:24:05 Hubert Barański - 10 lat Rowerowej Łodzi  
00:25:18 Hubert Barański - Co się do cholery dzieje z projektami rowerowymi z budżetu obywatelskiego? 
00:27:03 Jarosław Olszewicz - odpowiada 
00:28:37 Hubert Barański - co się dzieje z niewykonanymi projektami z budżetu obywatelskiego z 2015 i 2016? 
00:30:00 Jarosław Olszewicz - odpowiada 
00:30:45 Michał Chylak - odpowiada 
00:32:07 Bartosz Domaszewicz - czy dla pana dyrektora jest to komfortowa sytuacja że nie ma pan urzędnika odpowiedzialnego za politykę rowerową?
00:32:55 Michał Chylak - odpowiada 
00:33:14 Bogusław Hubert - czemu są takie opóźnienia w realizacji projektu z BO? 
00:34:12 Hubert Barański - strasznie dużo czasu marnujemy na te spotkania, pretensje, wysyłania maili...
00:35:39 Hubert Barański - co się dzieje z realizacją skrzyżowań z 2013 roku? 
00:37:14 Hubert Barański - gdzie jest monitoring trwających budów? Jak dopuszczono do ruchu rondo Sybiraków albo okolice stadionu Widzewa?
00:39:03 Hubert Barański - urząd się chwali, że 2016-2017 budżet rowerowy wynosił 15 mln zł. Ale czy to prawda? 
00:41:43 Hubert Barański - skąd urząd weźmie finanse na wykonanie pasów ruchu dla rowerów z 2016? 
00:42:58 Hubert Barański - jak skrzyżowanie Ogrodowej i Zachodniej ma być przystosowane do ruchu rowerowego? 
00:43:20 Hubert Barański - co z realizacją strategii rowerowej
00:44:13 Hubert Barański - skąd się wzięło w Polsce określenie "oficer rowerowy"
00:44:54 Hubert Barański - różnice rowerowe pomiędzy Łodzią a Wrocławiem? 
00:46:24 Hubert Barański - tymczasowa organizacja ruchu rowerowego na czas budowy? 
00:47:33 Hubert Barański - czy w Łodzi jest bezpiecznie na ulicach? 
00:49:06 Jarosław Ogrodowski - to jak wygląda dbałość o ruch rowerowy podczas remontów to pokazuje jak realizowana jest polityka rowerowa. 
00:51:38 Jarosław Ogrodowski - co tutaj ma zrobić osoba niepełnosprawna? 
00:52:49 Bartosz Domaszewicz - konkluzja 
00:55:38 Bartosz Zimny - sugestia
00:58:14 Bartosz Domaszewicz - pismo do pani prezydent. Po uruchomieniu roweru publicznego sytuacja jest zdecydowanie inna