Choć nadal bywa to wielkim zaskoczeniem, to w Łodzi mamy rzeki. Jest ich kilkanaście i nie wszystkie są ukryte pod ziemią. Na Złotnie jest odkryta i wymagała zbudowania mostku dla rowerzystów 

Jedną z takich rzek jest Bałutka biegnąca wzdłuż ul. Krakowskiej nieopodal parku na Zdrowiu. Przy skrzyżowaniu z ul. Siewną od zawsze istniało wąskie gardłom które uniemożliwiało dogodne połączenie Teofilowa przez Złotno w kierunku centrum. Teraz, dzięki adaptacji pozostałości po moście tramwajowym (pozostałość po dawnym torowisku wzdłuż ul. Siewnej) pojawiła się możliwość wykonania nowej trasy rowerowej. 

Pod koniec czerwca 2017 Zarząd Inwestycji Miejskich rozpisał przetarg na wykonanie projektu i budowę niewielkiego fragmentu drogi dla rowerów wraz z adaptacją przyczółków dawnego mostu tramwajowego. Obecnie etap prac jest już tak zaawansowany, że widać nowy most oraz markery gdzie pojawi się nowa trasa. Nowe rozwiązanie połączy leśną ścieżkę biegnącą po skosie do ul. Wieczność ze skrzyżowania z ul. Biegunową, przez wspomniany most do ronda przy skrzyżowaniu ul. Siewnej, Krakowskiej i Bronowej. 

O konieczności ułatwienia tej trasy pisaliśmy już w maju 2016 roku (kliknij w osobny artykuł) wówczas sugerowaliśmy mniej kosztowne rozwiązanie. Niestety, mimo wygranej w budżecie obywatelskim pasy ruchu dla rowerów nadal się tam nie pojawiły. Niemniej budowany most sprawi, że jazda na trasie przez Złotno będzie dużo łatwiejsza. W planach urzędnicy mają wybudowanie drogi dla rowerów po południowej stronie ul. Siewnej łącząc budowany mostek z ul. Wieczność, ma być to wykonane w śladzie byłego torowiska tramwajowego. 

Co dokładnie powstaje? 
Konsorcjum Firm: Biuro Usług Inwestycyjnych Robert Wojciechowski, ul. Chóralna 5 lok. 1, 93-313 Łódź – Lider konsorcjum MODUS Biuro Projektowo – Wykonawcze Sp. z o.o., ul. Piotrkowska 249/251 lok C21, 90- 456 Łódź – Partner konsorcjum - za cenę ofertową brutto: 479 339,61 zł wykonało już projekty, a teraz realizuje budowę. 

Plan sytuacyjny z przetargowych dokumentów Plan sytuacyjny z przetargowych dokumentów

Chętnych szczegółów odsyłamy do treści przetargu 

22.06.2017 - Tom III SIWZ (PFU) Data publikacji 22.06.2017 13:00 1.4 MB

Poza samym mostem stworzone zostaną fragmenty dróg dla rowerów wraz z przejazdem przez ul. Siewną. Tymczasowo takie rozwiązanie pozwoli na przejazd z ul. Bronowej po północnej stronie, do leśnej ścieżki zaczynającej się po północno-zachodniej stornie terenu zielonego. Jednak w planach urzędu jest wykonanie kontynuacji drogi rowerowej aż do ul. Wieczność. 

Oto stan budowy na 9 listopada 2017: 
Po wschodniej stronie budowanego mostu widać markery pokazujące którędy będzie biec dalsza część drogi dla rowerówPo wschodniej stronie budowanego mostu widać markery pokazujące którędy będzie biec dalsza część drogi dla rowerów

Na ten moment połączy się ona z leśną ścieżką i umożliwi wjazd na jezdnię.Na ten moment połączy się ona z leśną ścieżką i umożliwi wjazd na jezdnię.

Widać już dokładny zarys konstrukcji Widać już dokładny zarys konstrukcji

Szerokość mostu to 250 cm powierzchni jezdnej Szerokość mostu to 250 cm powierzchni jezdnej

Od strony ul. Krakowskiej także widać markery wskazujące którędy będzie przebiegać droga dla rowerówOd strony ul. Krakowskiej także widać markery wskazujące którędy będzie przebiegać droga dla rowerów

Wykonawca ma jeszcze sporo czasu - według zapisów umowy terminem ukończenia jest 30 kwietnia 2018 roku.

Aktualizacja 3 stycznia 2018
Dobre warunki pogodowe sprawiły, że postęp prac przyspieszył 

{hb}