W nocy dokonany reorganizacji ruchu na skrzyżowaniu ul. Piotrkowskiej i al. Piłsudskiego. Pojawił się nowy pas rowerowy, który ułatwia przejazd rowerem przez to skrzyżowanie. Niestety, niebawem funkcjonalność pokrzyżuje remont 

Miłą niespodziankę rowerzystom sprawił na koniec października Zarząd Dróg i Transportu. Po wielu miesiącach próśb, została dokonana reorganizacja pasów ruchu na skrzyżowaniu ul. Piotrkowskiej z al. Piłsudskiego. Nowy pas rowerowy ma ledwie 67 metrów długości, ale zdecydowanie klaruje sytuację dla wszystkich jadących na południowym odcinku ul. Piotrkowskiej. Na tym skrzyżowaniu jedynie rowery mają prawo do jazdy na wprost (zobacz ile czasu staraliśmy się o to udogodnienie). Teraz bez wątpienia wiadomo w którym miejscu rowerzyści mają oczekiwać na zmianę świateł i w którym miejscu wjeżdżać na tarczę skrzyżowania.* 
Pas ten wprowadza rowerzystów na skrzyżowanie w miejscu, w którym w połowie września wymalowano krótki pas rowerowy przez torowisko (zobacz video jak wówczas wyglądał przejazd). 

To drugie w Polsce (po ul. Świdnickiej we Wrocławiu) takie rozwiązanie inżynierii ruchu, aby pas rowerowy znajdował się pomiędzy pasami rozplotu dla aut.

Niestety, tylko na czas tego weekendu rowerzyści będą mogli w pełni korzystać z nowego rozwiązania. Bowiem na 5 listopada 2012 zaplanowano rozpoczęcie remontu ulicy Piotrkowskiej. Firma Strabag rozpocznie właśnie od modernizacji fragmentu pomiędzy al. Piłsudskiego a ul. Nawrot. 
Nie wiemy dokładnie w którym miejscu zostaną postawione barierki ograniczające wjazd na plac budowy, ale nic nie wskazuje aby zablokowany był przyjazd rowerowy łączący drogi rowerowe wschód-zachód z Widzewa na Retkinię. 

Oto treść informacji, jaką przesłał nam pełnomocnik rowerowy prezydenta Łodzi Witek Kopeć: 

Zgodnie z dostarczonym projektem czasowej organizacji ruchu, wykonawca zaproponował na przebudowywanych odcinkach ulicy Piotrkowskiej wprowadzenie znakiem B-9 zakazu wjazdu rowerów, przy jednoczesnym zapewnieniu możliwości dojazdu do posesji zlokalizowanych wzdłuż przebudowywanego odcinka (w związku z wprowadzeniem znaku B-9, możliwość taka nie dotyczyłaby rowerów) i zapewnieniu pieszym możliwości bezpiecznego przejścia przez teren budowy oraz dojścia do obiektów handlowych. Wykonawca nie przewidział wytyczenia objazdów dla ruchu rowerowego.

 

* Oto film pokazujący jak wygląda teraz przejazd rowerem ul. Piotrkowską w kierunku północnym (na część deptakową).
Niech moc będzie z Wami! 

{hb}