Musimy się pogodzić, w tym roku z pewnością nie zostanie uruchomiony system roweru publicznego w Łodzi. Jednak w tegorocznym budżecie miasta były zagwarantowane na to środku. No co powinno się je przeznaczyć?

W tegorocznym budżecie Łodzi za system roweru publicznego zagwarantowanych było 3,5 mln zł. Jednak w sytuacji, gdy tego wydatku nie będzie, może warto by było aby Zarząd Dróg i Transportu spożytkował te pieniądze na zbudowanie nowej infrastruktury rowerowej?

Oto nasze propozycje wraz szacunkowymi kosztami. Na wszystkie te drogi dla rowerów ZDiT posiada już stosowne dokumentacje projektowe, co powoduje że przetarg na wyłonienie wykonawcy jak i sama budowa mogłaby się odbyć jeszcze przed zakończeniem 2015 roku!

  1. Budowa drogi rowerowej w ul. Legionów - ul. Konstantynowska na odcinku od al. Włókniarzy do al. Unii Lubelskiej, wraz z przejazdami rowerowymi na skrzyżowaniu al. Unii Lubelskiej i ul. Konstantynowskiej (wlot południowy i zachodni)
    Koszt ok 700 tys zł.
  2. Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Drewnowskiej między ul. Stolarską a przejściem dla pieszych przy ul. Drewnowskiej 110
    Koszt ok 600 tys zł
  3. Budowa drogi rowerowej wzdłuż ulicy Zielonej od al. Włókniarzy do placu Hallera z dojazdem do ul. 6 Sierpnia
    Koszt: ok 1,7 mln zł
  4. Budowa drogi rowerowej w ul. 6 sierpnia na odc. od ul. Żeligowskiego do ul. Wólczańskiej w Łodzi
    Koszt: ok 620 tys zł
  5. Budowa drogi rowerowej wzdłuż al. Mickiewicza od al. Kościuszki do al. Włókniarzy, po północnej stronie
    Koszt: ok 2,3 mln zł

Na dzisiejszej sesji Rady Miejskiej radni mają podjąć decyzję, że pieniądze te zostaną przeznaczone na zmniejszenie deficytu budżetu miasta. Czy uda się jednak którąkolwiek z powyższych propozycji zrealizować w 2015 roku? Bardzo na to liczymy.

Realizacja tych odcinków wpisałaby się w Strategię Rozwoju Dróg dla Rowerów 2015-2020 z której realizacją Łódź ma ostatnio problemy.

{hb}