Na wczorajszej konferencji prasowej prezydent Łodzi zaprezentował plan na najbliższe 3 lata, w których na inwestycje drogowe wydanych zostanie aż 3 miliardy zł. Ile z tego na rowerową infrastrukturę w gdzie?

Prezydent Hanna Zdanowska podczas spotkania z dziennikarzami zapowiedziała: "Jesteśmy świadkami transportowej rewolucji. Nigdy w Łodzi nie budowano takiej liczby dróg, sieci tramwajowych i dróg rowerowych. Inwestujemy najwięcej środków, które w najnowszej historii naszego miasta przeznaczono na ten cel". I tym sposobem przez najbliższe trzy lata Łódź wyda astronomiczną kwotę 3 miliardów złotych. Na stronie UMŁ.Lodz.pl czytamy: "Władze miasta nie zapominają także o rowerzystach. W 2015 roku sieć dróg rowerowych ma liczyć 120 kilometrów. Dzięki temu Łódź może być najlepiej rozwijającym się miastem pod względem ich liczby. Celem jest połączenie osiedli mieszkaniowych z centrum." Co się za tym kryje? Czy przypadkiem rowerzyści nie stają się listkiem figowym? Przy tej gigantycznej kwocie planowane nakłady na infrastrukturę rowerową mają wynieść 39 mln złotych - to ok 1,33% całej kwoty na transport.

Podczas konferencji zaprezentowano kilka slajdów, na których obok inwestycji dla samochodów było kilka poświęconych tylko rowerom. Według tych planów do 2015 r. mają powstać drogi rowerowe m.in wzdłuż al. Rydza-Śmigłego, Politechniki, Pabianickiej, Rojnej, Zielonej, Żeromskiego, Drewnowskiej, Rzgowskiej. 

W 2013 r. powstać ma rowerówka w al. Rydza-Śmigłego plus kilkanaście skrzyżowań i przejazdów. Cały czas powstaje droga rowerowa wzdłuż trasy Górnej

alt

W 2014 r. zaplanowano kontynuację budowy ddr przy trasie Górnej, ul. Rudzkiej, ul. Inflanckiej. Według map mają rozpocząć się prace na ul. Warszawskiej, al. Politechniki, ul. Drewnowskiej, ul. Pabianickiej, ul. Zielonej. 

alt

W 2015 roku ukończona będzie już ul. Rojna, al. Politechniki, ul. Pabianicka, ul. Inflancka. Rozpocząć się ma za to budowa w ul. Aleksandrowskiej. Dopiero na ten rok zepchnięto realizację trasy, której jako najważniejszej do realizacji domagali się rowerzyści w konsultacjach społecznych - rowerowej trasy W-Z wzdłuż al. Mickiewicza i al. Piłsudskiego. Z ciekawostek, na mapie trasa Górna figuruje jako droga w trakcie realizacji, mimo że jej oddanie do użytku zaplanowano na połowę 2014 roku

alt

{hb}