Pasy ruchu dla rowerów na ul. Żeligowskiego powstały już kilka lat temu. Do teraz jednak kończyły się kilkadziesiąt metrów przed skrzyżowaniem

Historia pasów na tej ulicy sięga roku 2012, kiedy jako jedne z pierwszych w Łodzi pojawiły się na jezdni. Na początku stycznia 2016 roku zostały starte, bo jak enigmatycznie tłumaczyli urzędnicy ZDiT - utrudniały jazdę autobusów. Ponieważ danych na potwierdzenie tej hipotezy nie udało się przygotować, a jednocześnie łodzianie w głosowaniu budżetu obywatelskiego wybrali pasy na tej jezdni, pojawiły się one jeszcze tego samego roku. 

Jednak za każdym razem miały pewien mankament. Bo istniały jedynie na prostym odcinku ulicy, a tam gdzie były najbardziej potrzebne - przed skrzyżowaniem z al. Andrzeja Struga, znikały kilkadziesiąt metrów przed sygnalizacją świetlną. Dlatego składaliśmy do Zarządu Dróg i Transportu propozycję dokonania korekty w tym miejscu. Po dwóch latach i licznych przypominaniach, w końcu wymalowano pas. 

Zeligowskiego korekta

Jak widać po lewej w prostokącie, dotychczasowy układ skrzyżowania pozwalał na delikatne odsunięcie istniejących pasów, przez co uzyskano przestrzeń na wymalowanie pasa dla rowerów o szerokości 150 cm. Sam pas ruchu uzyskał ciągłość, a jadącym nim rowerzyści gwarancję, że dojeżdżając do skrzyżowania nie będą blokowani przez stojące samochody.

Zeligowskiego z pasami ruchu dla rowerow

Przed sygnalizacją świetlną nie ma wymalowanej śluzy dla rowerów, gdyż na tym skrzyżowaniu nie ma możliwości skrętu w lewo, a jedynie jazda na wprost i skręt e prawo (w kierunku al. Włókniarzy). 

Zeligowskiego pas rowerowy

Tutaj widać ślady po starych pasach 
Zeligowskiego pasy korekta

Przy okazji prac, zyskali także piesi, z myślą o których wyznaczono nowe przejście dla pieszych mniej więcej w połowie odcinka pomiędzy ul. Andrzeja Struga a ul. 6 Sierpnia. Dzięki czemu mieszkańcy pobliskich bloków będą mieli łatwiejszą drogę do przystanku autobusowego oraz pobliskich sklepów. 

Zeligowskiego przejscie

Zastosowane urządzenia inżynierii drogowej skutecznie uniemożliwią wyprzedzanie się w okolicach przejścia dla pieszych. 

{hb}