Komisja transportu rady miejskiej była okazją do spytania się o stan głównej drogi dla rowerów, ale także o nadzór ich budowy w całym mieście

Jednym z tematów poruszanych na transportowej komisji Rady Miejskiej była sprawa poruszona przez nas rok temu (kliknij). Zwróciliśmy wówczas uwagę na fatalny stan dróg dla rowerów wzdłuż al. Piłsudskiego. Ogromna inwestycja za kilkaset milionów złotych była tematem mieszkańców przez kilkadziesiąt miesięcy. Inwestycja została zakończona z końcem października 2015 roku. W ramach jej realizacji wykonano także fragmenty dróg dla rowerów. 

Stan asfaltu w czerwcu 2016Stan asfaltu w czerwcu 2017

Napisaliśmy wówczas pismo do ZDiT z prośbą o wyjaśnienie sytuacji. Ponieważ odpowiedź nie była jasna ani satysfakcjonująca, postanowiliśmy działać dalej. Pod koniec sierpnia przypomnieliśmy się ze sprawą (kliknij). 

W wyniku naszych interwencji na komisji transportu we wrześniu 2016 podjęto temat. Wówczas dyrektor ZDiT obiecał przeprowadzenie kontroli.

Minęło osiem miesięcy i dowiadujemy się z ust dyrektora Zarządu Inwestycji Miejskich Katarzyny Mikołajec, że faktycznie przeprowadzono kontrolę z której wynika że - wykonawca zrobił dokładnie to czego oczekiwał zamawiający (ZDiT) zamówiono złej jakości asfalt, którego nie powinno się już w ogóle stosować! Sami podsłuchajcie

Przewodniczący komisji zapytał się dyrektor Mikołajec co z wytycznymi do projektowania, które obowiązują w Łodzi od 2009 roku (kliknij aby przeczytać)? Wówczas okazało się, że dyrektor za bardzo nie wie o istnieniu tego dokumentu i zaczęła opowiadać o "strategii rozwoju dróg dla rowerów". 

Posłuchajcie jak radny Domaszewicz tłumaczy dyrektor ZIM czym jest ten dokument. Pyta się także o oficera rowerowego, który w jego ocenie powinien ten dokument znać i pilnować przestrzegania, zwłaszcza przy tak dużych inwestycjach jak trasa WZ.

{hb}