Dzisiaj w siedzibie Zarządu Dróg i Transportu odbyło się kolejne spotkanie z firmą BBF, która projektuje drogi rowerowe. Byliśmy tam!

To już kolejne spotkanie z przedstawicielami firmy BBF Sp. z o.o., której powierzone zostało w ramach wygranego przetargu przygotowanie dokumentacji projektowej dla trzech odcinków dróg rowerowych przy ulicy Rokicińskiej i al. Piłsudskiego, Pabianickiej i Aleksandrowskiej.

Poprzednie spotkania odbyły się w styczniu i w kwietniu. Tym razem przedstawiciele firmy BBF przestawili szczegółowe propozycje przebiegu projektowanych dróg oraz ustawienia sygnalizacji świetlnej w pobliżu skrzyżowań. Projektanci zaproponowali takie nowości w Łodzi jak pętle indukcyjne w drodze dla rowerów wyczuwające rowerzystę na kilkadziesiąt metrów przed skrzyżowaniem oraz podpórki dla rowerzystów oczekujących na zmianę świateł. 

Kontrowersję wzbudził przebieg drogi rowerowej przez "skrzyżowanie marszałków". Droga rowerowa ma przechodzić tam po północnej stronie al. Piłsudskiego. Projekt zakłada jednak, zbyt duże łuki na tym skrzyżowaniu i wygięcie zakrętów. Argumentowaliśmy, że takie rozwiązanie spowoduje niebezpieczne sytuacje, kiedy skręcające samochody będą miały zbyt duże odległości od skrzyżowania do przejazdu rowerowego. Niestety, ale największe obiekcje mają tu inżynierowie ZDiT. 

Projektanci BBF przedstawili także projektowany przebieg dróg rowerowych wzdłuż ul. Pabianickiej i ul. Aleksandrowskiej. Nie było większych problemów na ul. Pabianickiej poza okolicami wylotu ul. Zamorskiej - wysokości numeru 83 (gdzie ddr ma ominąć prywatną działkę), oraz na ul. Aleksandrowskiej na skrzyżowaniu z ulicą Bielicową gdzie zaproponowaliśmy dodatkowy przejazd rowerowy. 

{hb}