Niebawem mają rozpocząć się prace przy modernizacji ul. Traugutta. Zarząd Inwestycji Miejskich zaplanował wiele zmian. Oto które dotyczyć będą rowerzystów

Prace mają rozpocząć się najpóźniej do 18 czerwca 2018. Dotychczasowy przebieg jezdni ma zostać zmieniony, a znany od wielu lat układ ulicy, ma być doprowadzony do przebiegu sprzed wieku. Całość ma być wyprostowana w taki sposób, aby centralnie kierować się w stronę budynku bramy miasta. W tym miejscu jednak jest już umiejscowiony przystanek tramwajowy, który skutecznie oddziela swobodne przechodzenie w kierunku nowego budynku. Zatem pozostaje przejście dla pieszych umiejscowione przy obecnym skrzyżowaniu z ul. Traugutta, które po przebudowie zostanie zlikwidowane i przesunięte na południe. 

Obok przejścia dla pieszych wybudowano ponad dwa lata temu przejazd dla rowerów. Kilka razy zapewniano, że będzie on połączony z jezdnią ul. Traugutta. Tak się jednak nie stanie. Zamiast tego przewidziano kolejne dwa przejazdy dla rowerów w skraju przebudowywanego fragmentu - na skrzyżowaniu z ul. Sienkiewicza i na skrzyżowaniu z ul. Kilińskiego. Wedle informacji przekazanych na konferencji prasowej, przestrzeń przed Łódzkim Domem Kultury ma stać się przestrzenią wspólną dla pieszych i rowerzystów - po której będzie można/trzeba(?) jeździć rowerem. 

Traugutta plan sytuacyjny

Skąd zatem pomysł aby tworzyć przejazdy dla rowerów przez tę spokojną ulicę? Przecież po południowej stronie mają być tylko chodniki, dodatkowo zupełnie to nie ułatwia zjechania z jezdni ulic Sienkiewicza i Kilińskiego, a wręcz utrudnia takie manewry! Rowerzysta jadący po jezdni nie będzie w prosty sposób wprowadzany ani wyprowadzany na tę wspólną przestrzeń obok ŁDK. Czy to oznacza, że nie będzie nakazu jazdy po tym fragmencie? 

Oba przejazdy widać także na wizualizacjach dostarczonych przez tworzących tę koncepcję. Dla jasności przekazu dodaliśmy nazwy ulic i niektórych budynków. 

Traugutta Wizka Lot1 Traugutta Wizka Lot3

Traugutta Sienkiewicza Traugutta Kilińskiego

Dodatkowo w okolicy zaplanowano trzy nowe ulice, o roboczych nazwach A, B i C. Skrzyżowanie z ul. B widoczne jest na powyższym planie sytuacyjnym, a wszystkie trzy na poniższej mapie poglądowej. 

Traugutta ABC

Pozostaje zatem pytanie, czy w urzędzie osoby odpowiedzialne za projektowanie biorą pod uwagę wytyczne do projektowania dróg dla rowerów i wiedzą, że przy tego typu ulicach nie jest zasadne aby wypychać rowerzystów z jezdni na przestrzenie przewidziane dla pieszych?

Pełna dokumentacja projektowa wraz z licznymi wizualizacjami dostępna na stronie ZIM (kliknij)

{hb}