Zarząd Inwestycji Miejskich przedstawił swoje plany inwestycyjne na 2020 rok. Wynika z nich że w tym roku będzie krucho... bardzo

Żeby nie być gołosłownym warto rzucić okiem na strategię jaka powstała w 2015 roku, w której zapisano plany miasta na kolejne 5 lat. Rzecz jasna 2020 się dopiero zaczął ale można śmiało powiedzieć, że mapa się nie zmieni. 
Oto co spisano i zaplanowano 5 lat temu. To docelowa mapa siatki tras rowerowych, na którą składają się drogi dla rowerów oraz pasy ruchu dla rowerów.

mapa 0

Strategia zakładała także te trasy, które mają mieć priorytet w budowie. Oznaczone kolorem ciemno-niebieskim. 
mapa priorytet 2015

Postanowiliśmy nałożyć na obie mapy stan obecny - oznaczając te trasy, które zostały zbudowane lub są w trakcie budowy. 

strategia 2015 2020

Zaś z tras oznaczonych jako priorytetowe wygląda to tak 
strategia priorytety 2015 2020mapa lepszej jakości mapa priorytet 2020

Według tej strategii do pilnego zbudowania lub remontu (priorytet 1) było około 56,5 km tras. Na początek 2020 roku utworzono ok 28,3 km co stanowi 49,9% zakładanych tras. 

Czy w 2020 roku ZIM zamierza nieco podgonić tępo? Patrząc na zapowiedzi przetargowe, raczej nie. Bo na ten rok urzędnicy zakładają tylko jedną budowę - remont istniejącej drogi wzdłuż Sikorskiego i Łagiewnickiej. Druga pozycja to zasługa samych łodzian, którzy zagłosowali w budżecie obywatelskim na załatanie braków na drodze wzdłuż ul. Brzezińskiej. 
rowerowe plany ZIM 2020

{hb}