Dzisiaj odbyła się konferencja prasowa Zarządu Inwestycji Miejskich na której dyrektor Katarzyna Mikołajec przedstawiła plany modernizacji al. 1 Maja pomiędzy Gdańską a Żeromskiego

Jest to o tyle istotna dla ruchu rowerowego ulica, że to właśnie ten fragment pozostawał bez możliwości poruszania się rowerem w obu kierunkach, czy skutecznie uniemożliwiał w pełni wykorzystanie kontrapasa jaki pojawił się wzdłuż tej ulicy w 2018 roku. W wygranym w 2015 roku projekcie do budżetu obywatelskiego możliwość jazdy rowerem w obu kierunkach była zaaprobowana na całym odcinku al. 1 Maja. Tymczasem zrealizowano jedynie od skrzyżowania z ul. Zieloną do ul. Żeromskiego, a także od Gdańskiej do Wólczańskiej wprowadzono kontraruch rowerowy. 

1MajaGdanskaZeromskiego

Prace mają rozpocząć się 19 sierpnia 2019 i zakończyć jeszcze w tym roku. Mają pojawić się nowe ławki, nasadzenia, będzie także nowa nawierzchnia.

1 Maja Żeromskiego Gdańska 1

1 Maja Żeromskiego Gdańska 4

Spytana o organizację ruchu - czyli czymś co powinno być oczywiste już na etapie budowy, dyrektor odparła że będzie strefa zamieszkania D40 znana z innych tego typu ulic. Jednak gdy padło pytanie o kontraruch rowerowy, oparła, że "my tu tylko budujemy" a decyzja należy do Biura Inżyniera Miasta i Zarządu Dróg i Transportu. 

{hb}