Wrocław 2011

Wrocław 2011

Wizyta studyjna we Wrocławiu - czerwiec 2011 roku

Parkingi rowerowe z dużą ilością stojaków poustawianych obok siebie, to przede wszystkim doskonałe miejsce do zaparkowania roweru. Ale przy okazji to pokaz, że miasto widzi potrzeby rowerzystów przy okazji skutecznie "broniąc" przestrzeni miejskiej przed parkującymi samochodami

Gdy nie starcza miejsca na chodniku, robi się coś takiego! Zamieniając miejsce parkingowe dla samochodów na miejsca dla rowerów i skuterów

Parking dla rowerów oddziela specjalna wysepka.

W zabytkowej części miasta (wyłączonej z ruchu samochodów) zamontowano charakterystyczne stojaki rowerowe (swoją drogą najdroższe w kraju - ok 2 tys zł za sztukę)

Tabliczkę t-22 "nie dotyczy rowerów" zamieszcza się na ulicach niedostępnych dla żadnych innych pojazdów

Kolejna ulica z zakazem ruchu, który nie dotyczy rowerów.

A tak we Wrocławiu wyglądają kontrapasy dla rowerzystów. Ktoś w Łodzi widział takie znaki na ulicy (bo o kontrapasy nie ma co pytać)?

Kolejny kontrapas, który u wlotu zabezpieczony jest takim azylem.

Na normalnej szerokiej drodze jeden z pasów jest dla rowerów! Na fotografiach widać w przeddzień oddania do użytku.

Warto zwrócić uwagę na separatory, które uniemożliwiają parkowanie samochodów. Mogą być estetyczne (nie żółte i niskie?!)

 

A na skrzyżowaniu pas rowerowy jest dodatkowo wyróżniony kolorową farbą

Zaraz za skrzyżowaniem pojawiają się stojaki na rowery. Żeby kogoś nie korciło zaparkować w takim miejscu samochodem i tym samym ograniczać widoczność.

A tak proszę Państwa wygląda (jeszcze nie oddana do użytku) śluza rowerowa

Przy samych skrzyżowaniach nie wolno parkować, ale żeby mieć pewność zakłada się coś takiego. Przy okazji zapewnia się większą widoczność.

To jest inżynieria ruchu nastawiona na zwiększenie "BRD"

Nikt nie ma wątpliwości kto może tutaj przejechać i przejść. To takie trudne? NIE! Nie trzeba żadnych szpetnych znaków. No i tam dalej po tej ulicy jeździ tramwaj - widać torowisko?

Zapora na wjeździe do strefy zamieszkania. Uniemożliwia wjazd niepowołanym samochodom. Konstrukcja nie przeszkadza wjeżdżaniu rowerem albo wejściu pieszym. Dla pewności stoi separator.

 

Rowerowa Łódź Menu

Rowerowy budżet obywatelski

Vlog - 2 minuty o 2 kołach

Aktualności

Rowerem po Łodzi

Przepisy dla rowerzystów

Baza wiedzy

Nowe drogi

Infrastruktura

Pomysły, projekty

Interwencje

Powody korzystania

U innych

Porady prawnika

Rower publiczny

Gadżety Rowerowej Łodzi

Wspieraj nas za darmo!

Szkolenia dla rowerzystów

miasta-dla-rowerow