Warszawa 2014

Warszawa 2014

Wizyty w stolicy zaczynają coraz bardziej zdumiewać i dawać nadzieję, że władze Łodzi zapatrzone pod wieloma względami w Warszawę w końcu zaczną kopiowac takie rowerowe rozwiązania

W czerwcu na warszawskim skrzyżowaniu ulic Kijowskiej oraz Markowskiej tamtejsi drogowcy wymalowali pasy ruchu dla rowerów oraz śluzę rowerową. Dzięki temu rowerzyści zyskali swoje miejsce na ulic Markowskiej, a jednocześnie uzyskali możliwość skrętu w lewo w ul. Kijowską w stronę PKP Warszawa Wschodnia. 

Mapa przedstawia to samo skrzyżowanie jeszcze przed wprowadzonymi zmianami 

A oto fotorelacja Aleksandra Wiącka z www.LublinRowerem.pl 

Dojazd do skrzyżowania ul. Markowską. Jest widoczny pas ruchu dla rowerów jadących w tę stronę. Na samym skrzyżowaniu widać jednak modyfikacje.

Po dojechaniu do skrzyżowania kierujący pojazdami widzą zestaw znaków informujących o konieczności ustąpienia pierwszeństwa a także nakazie skrętu w prawo. Nakaz ten nie dotyczy rowerzystów, którzy mogą skręcić także w lewo.

 

Widok na całe skrzyżowanie (za plecami ul. Markowska, w poprzek ul. Kijowska)

Po dojechaniu do skrzyżowania, rowerzysta dostaje jasny komunikat gdzie ma się ustawić jeśli chce skręcać w lewo. Pozostałe pojazdy skręcają w prawo z prawego pasa.

Na środku skrzyżowania kolejna informacja, że manewr skrętu jest możliwy jedynie dla rowerów.

Po środku tej dwupasmowej ulicy jeździ także tramwaj. Rowerzysta bez trudu odgadnie intencje drogowców - wie gdzie ma jechać i gdzie zatrzymać się za torami.

Za plecami rowerzysta ma taki widok.

Na ulicy Markowskiej wyznaczono pasy ruchu dla rowerów, które oznakowano w ten prosty sposób. Sam pas nie jest malowany na czerwono, ten kolor widnieje tylko w miejscach "kolizyjnych".

Dzięki zawężeniu jezdni (malowaniem) udało się wygospodarować nie tylko miejsce dla rowerów, ale i miejsca parkingowe.

 

We wrześniu 

http://www.youtube.com/watch?v=B16llthi0MQ


Skrzyżowanie ul. Spacerowej i Goworka - rozwidlenie pasów ruchu dla rowerów.

Aby zapewnić bezpieczeństwo rowerzystów, skręt samochodów wyznaczono kilka metrów dalej.

Kontrapas w ul. Mokotowskiej.

Śluza rowerowa na placu Zbawiciela na zakończeniu kontrapasa.

Pas ruchu dla rowerów w jezdni gdzie jeżdżą także autobusy.

Tam gdzie zatrzymuje się autobus pas ruchu dla rowerów zanika.

W miejsce dwóch pasów ruchu dla samochodów powstało takie rozwiązanie, które w bezpieczny sposób umożliwia skręt rowerem w drogę dla rowerów.

Na obu jezdniach wyznaczono pasy ruchu dla rowerów i miejsca parkingowe dla aut.

Zadaszony parking rowerowy na dworcu PKP Warszawa Wschodnia.

Podczas przebudowy zachowano oryginalna nawierzchnię, ale pomyślano także o rowerzystach - pas ruchu o gładkiej nawierzchni.

Rowerowa Łódź Menu

Rowerowy budżet obywatelski

Vlog - 2 minuty o 2 kołach

Aktualności

Rowerem po Łodzi

Przepisy dla rowerzystów

Baza wiedzy

Nowe drogi

Infrastruktura

Pomysły, projekty

Interwencje

Powody korzystania

U innych

Porady prawnika

Rower publiczny

Ubezpieczenie roweru

Wspieraj nas za darmo!

Szkolenia dla rowerzystów

miasta-dla-rowerow