Toruń 2014

Toruń 2014

Wizyta w Toruniu w listopadzie 2014 była okazją do zobaczenia najnowszych realizacji rowerowych w tym mieście. Ale na filmie widać także strefy uspokojonego ruchu utworzone już dobrych kilka lat temu

http://www.youtube.com/watch?v=M3vtAE5Yt3c

 Ta ulica jest jednokierunkowa, ale tylko dla samochodów. Znak zakazu wjazdu nie dotyczy rowerów i wózków rowerowych (riksz). Nie trzeba było też niczego malować.

Bo skręcać mogą jedynie rowery i wózki rowerowe.

Kolejna ulica jednokierunkowa tylko dla samochodów. Znowu żadnego malowania pasów, a dopuszczenie ruchu rowerów jedynie za pomocą znaków pionowych.

Kolejna ulica z dopuszczonym ruchem rowerów w obu kierunkach.

Dopuszczenie ruchu rowerów w obu kierunkach na ulicach wyznacza się jedynie znakami pionowymi.

Kolejna ulica dwukierunkowa tylko dla rowerów. Strona parkujących samochodów nie ma znaczenia.

Ulica jednokierunkowa? Nie dla rowerów.

Takich ulic w Toruniu jest sporo.

Wspólny pas do skrętu w lewo i do jazdy prosto (dla rowerów). Za skrzyżowaniem jest kontrapas rowerowy.

Po co ta strzałka? Bo to pas jednokierunkowy, a nie jak w Łodzi fantazja niedouczonych inżynierów ruchu.

Sygnalizacja działa na tym skrzyżowaniu przez całą dobę, ale na wypadek awarii ustawiono znak zakazujący wówczas wjazdu rowerem.

Inaczej niż w Łodzi - kontrapasy rowerowe się buduje, a wypustki dla niedowidzących (przed przejściem dla pieszych) są układane prawidłowo.

Niedawno utworzony pas ruchu dla rowerów zakończony śluzą rowerową do jazdy prosto i do skrętu w lewo.

Drobnostka a cieszy - wyjazd z osiedlowego parkingu na drogę dla rowerów.

Tam gdzie na skrzyżowaniu nie ma ruchu samochodów (trwają prace) wyłącza się sygnalizację świetlną. W Łodzi policja twierdzi, że tak się nie da.

Stacja dokująca rowery publiczne w Toruniu.

Jest przewężenie, ale na tyle szeroko że dojazd ma nawet duża śmieciarka. Jak wszystkie pojazdy jeździ tam spokojnie.

Szykany skutecznie wymuszają wolniejszą jazdę. Na tym osiedlu ma być bezpiecznie i cicho.

Progi skutecznie przekonują także kierowców nieco szybszych samochodów.

Strefa współdzielona. Do przestrzegania ograniczenia prędkości zachęcają garby. Rynsztok po środku - dzięki temu koszt budowy tańszy.

Rowerowa Łódź Menu

Rowerowy budżet obywatelski

Vlog - 2 minuty o 2 kołach

Aktualności

Rowerem po Łodzi

Przepisy dla rowerzystów

Baza wiedzy

Nowe drogi

Infrastruktura

Pomysły, projekty

Interwencje

Powody korzystania

U innych

Porady prawnika

Rower publiczny

Ubezpieczenie roweru

Wspieraj nas za darmo!

Szkolenia dla rowerzystów

miasta-dla-rowerow