Strasburg

Strasburg

Wizyta studyjna we francuskim mieście Strasburg. Celem podróży było zapoznanie się z infrastrukturą rowerową w mieście, a także spotkanie się z tamtejszymi urzędnikami odpowiedzialnymi za politykę rowerową.

Na filmie można zobaczyć pas ruchu dla rowerów, kontrapas umożliwiający jazdę rowerem w drugim kierunku na ulicy jednokierunkowej dla samochodów, drogi dla rowerów - dwukierunkowe. A także parkingi rowerowe, także te zadaszone przy przystanku tramwaju.

http://www.youtube.com/watch?v=WRTBpktJyEw

Dwukierunkowa droga dla rowerów.

Most był zbyt obciążony i zdecydowano się na wyseparowanie drogi dla rowerów na jednym z byłych pasów dla samochodów.

Rozwidlenie dwóch dróg dla rowerów.

W bezpośrednie okolice dworca może podjechać transport zbiorowy i rowery.

Rower publiczny w Strasburgu wyposażony w specjalne kosze

Podziemny parking dla rowerów obok stacji kolejowej w Strasburgu.

Informacja na rowerze o zbyt długim blokowaniu miejsca. W konsekwencji rower zostanie zabrany.

Parking rowerowy dla urzędników Grand Strasburg

Parking przed jednym z przedszkoli.

Parkingi dla rowerów sa dość powszechne.

Na konstrukcji widnieje napis: "1 auto to aż 10 miejsc dla rowerów". W tle sklep rowerowy

Po lewej piętrowy parking samochodowy, po prawej parking rowerowy.

Tu wjechać mogą tylko uprawnieni i o określonych porach dnia.

Strefa nie dla samochodów - te wjechać mogą tylko określonych porach.

Dedykowana rowerom sygnalizacja świetlna oraz znaki. Tak oznacza się przejazd

Dwukierunkowa droga dla rowerów utworzona kosztem jednego pasa dla samochodów.

Kosztem jednego pasa ruchu dla samochodów uzyskano dwukierunkową drogę dla rowerów.

Wyniesiona tarcza skrzyżowania.

Ciekawe proporcje przestrzeni.

Aby kierowcy nie mieli wątpliwości że wjeżdżają do strefy uspokojonego ruchu.

Takie złamanie prostoty ulicy wymusza uwagę na kierowcach, ostrożna jazdę i nieprzekraczanie prędkości.

W strefie zamieszkania ma się jeździć spokojnie i uważnie, a infrastruktura drogowa ma taki styl jazdy wymuszać.

No jasne, że ulica z kontraruchem rowerowym.

Kontrapas rowerowy.

Kontrapas rowerowy plus naprzemienne parkowanie - to gwarantuje, że samochodem się tutaj nie rozpędzisz.

Wejście do parku - rower trzeba wprowadzać przez tę prowadnicę po lewej stronie, zaś elementy po prawej są ruchome dzięki czemu może zmieścić się tam nie tylko pieszy ale i cały wózek dziecięcy.

Most graniczny (pieszo-rowerowy) do niemieckiego Kehl.

Strefa piesza w niemieckim Kehl... z dopuszczeniem jazdy rowerem.

Trójwymiarowy znak rowerowy ;) Jego istnienie możliwe jest dlatego, że we Francji dość liberalnie podchodzi się do znaków drogowych

{hb}

Rowerowa Łódź Menu

Aktualności

Rowerowy budżet obywatelski

Rowerem po Łodzi

Przepisy dla rowerzystów

Baza wiedzy

Nowe drogi

Infrastruktura

Pomysły, projekty

Interwencje

Powody korzystania

U innych

Porady prawnika

Rower publiczny

Vlog - 2 minuty o 2 kołach

Gadżety Rowerowej Łodzi

Wspieraj nas za darmo!

Szkolenia dla rowerzystów

miasta-dla-rowerow