Przetarg

Przetarg na Łódzki Rower Publiczny

zditZarząd Dróg i Transportu ogłosił przetarg na system bezobsługowych wypożyczalni Łódzkiego Roweru Publicznego. Oto jak będa wygladały stacje i mapa zasięgu

ZDiT na swojej witrynie zawiesił szczegóły przetargu. Wykonawca wyłoniony w przetargu ma w sumie dostarczył 100 stacji dokujących z minimum 1000 rowerów. 

Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot zamówienia w terminie: od dnia
podpisania umowy do dnia 30 listopada 2017 r. z terminami pośrednimi:

  • a) dostarczenie Zamawiającemu projektów dokumentów, określających prawa i obowiązki klientów ŁRP, w szczególności regulamin korzystania z ŁRP w terminie 10 dni od daty podpisania umowy,
  • b) dostarczenie Zamawiającemu projektów rowerów, stacji rowerowych wraz z terminalami oraz strony internetowej i aplikacji na urządzenia mobilne w terminie 30 dni od daty podpisania umowy,
  • c) uruchomienie ŁRP, w tym uruchomienie co najmniej 50 stacji i co najmniej 500 rowerów w terminie do dnia 24.08.2014 r.
  • d) uruchomienie pozostałej liczby stacji wraz z pozostałą liczbą rowerów wymaganych do zamknięcia wdrażania systemu w liczbie 100 stacji i w ilości nie mniejszej niż 1000 rowerów – najpóźniej w terminie do dnia 01.08.2015 r.

Tak mają wyglądać stacje dokujące z których będzie można wypożyczyć a później pozostawić rower. 
Oto dwa warianty wyglądu stacji dokujących rowery publiczne

Cennik 
Uchwalony na sesji Rady Miejskiej 
Cennik korzystania z Łódzkiego Roweru Publicznego

Wygląd roweru 

Rower powinien spełniać wymogi rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262 z późniejszymi zm.),
Wymagane elementy roweru oraz ich typ:

  1. rama: niska o charakterze roweru miejskiego, z ramą typu damskiego/unisex.
  2. błotniki: przedni i tylny z wytrzymałego tworzywa sztucznego lub metalu o odpowiedniej trwałości.
  3. hamulce: przedni i tylny. Dopuszczalne typy hamulców to bębnowe, rolkowe i zaciskowe.
  4. Kierownica w charakterze roweru miejskiego - umożliwiająca jazdę w pozycji wyprostowanej.
  5. Dopuszcza się montaż urządzenia umożliwiającego wypożyczenie roweru bezpośrednio na kierownicy lub innym dogodnym miejscu roweru bez konieczności korzystania z terminala, - np. poprzez przyłożenie karty elektronicznej.
  6. Dzwonek – przekręcany lub z dźwignią.
  7. Kosz na kierownicę z siatki lub tworzywa o pojemności ok. 15 -20 l i nośności do 15 kg umożliwiający przewożenie niewielkiego bagażu podręcznego. Kosz montowany ze wspornikiem na oś przedniego koła. Dopuszcza się zlokalizowanie miejsca na reklamę komercyjną o powierzchni nie większej niż 300 cm2.
  8. Nóżka/podpórka rowerowa wykonana ze stali.
  9. Indywidualne zapięcie rowerowe z zamkiem szyfrowym lub elektrycznym umożliwiającym pozostawienie roweru w innym miejscu niż stacja wypożyczania rowerów w okresie pomiędzy wypożyczeniem i zwrotem roweru. Zapięcie powinno móc być wykorzystywane tylko przez osobę, która wypożyczyła rower w danym momencie. Zapięcie powinno umożliwić przypięcie roweru do elementów stacji rowerowej w przypadku awarii zasilania, lub braku wolnych miejsc na pozostawienie roweru. Dopuszcza się, aby zapięcie było integralną częścią roweru wysuwaną np. z ramy bądź kierownicy roweru. Minimalna długość zapięcia – 1m.
  10. Mechanizm korbowy nie może być wykonany z tworzyw sztucznych.
  11. Napęd może być przenoszony łańcuchem lub paskowo.
  12. Opony w rozmiarze co najmniej 26” i grubości nie mniejszej niż 1,75”, kolor czarny lub jasny – kremowy.
  13. Osłona łańcucha wykonana z tworzywa sztucznego, poliwęglanu lub metalu. Osłona musi zakrywać cały łańcuch.
  14. Piasta tylna – co najmniej trzybiegowa z dopuszczalnym hamulcem.
  15. Osłona tylnego koła chroniąca przed wkręceniem się luźnych elementów ubioru w koło wykonana z tworzywa, nieprzezroczysta.
  16. Dopuszcza się wykorzystanie osłony tylnego koła na reklamę graficzną.
  17. Siodełko z poszyciem z tworzywa sztucznego z pianki lub materiałów równoważnych. Należy zachować możliwość regulacji wysokości siodełka bez możliwości wyjęcia stelażu z ramy. Na sztycy siodełka powinna być umieszczona skala ułatwiająca użytkownikom zapamiętanie swojego rozmiaru. Regulacja wysokości siodełka powinna umożliwiać korzystanie z roweru osobom o wzroście do 190 cm. Dopuszcza się amortyzację siodełka.
  18. Rower bez amortyzacji.
  19. 10% całkowitej liczby rowerów powinno posiadać foteliki dla dzieci spełniające następujące wymagania:
    a) foteliki powinny spełniać kryteria bezpieczeństwa zgodne z normą: EN 14344
    b) kategoria fotelika: A22 (dzieci do 22 kg wagi).
  20. Emblemat na ramie roweru identyfikujący go jako część ŁRP.
  21. Tabliczka znamionowa lub obszar wyznaczony na osłonach tylnego koła, tylnym/przednim błotniku, ramie nie będący reklamą, informujący co najmniej o:
    a) numerze roweru;
    b) danych teleadresowych pomocy, serwisu lub Centrum Kontaktu.
    c) Innych niezbędnych oznaczeń potrzebnych dla poprawnej obsługi przez klienta
  22. Zasilanie roweru poprzez dynamo w piaście.
  23. Oświetlenie:
    a) przednie barwy białej typu LED z zintegrowanym elementem odblaskowym;
    b) tylne barwy czerwonej typu LED z zintegrowanym elementem odblaskowym;
    c) odblaski boczne barwy pomarańczowej na szprychach koła lub zamiennie odblaskowe paski na oponach.
    d) Oświetlenie powinno świecić się po zatrzymaniu roweru przez czas do 1 minuty.
  24. Kolorystyka:
    a) dla ramy i przedniego widelca przewiduje się kolor RAL 9005 Czarny lub inny, zbliżony do koloru metalu;
    b) kierownica, obręcze kół, korby, błotniki w naturalnym kolorze metalu;
    c) osłona tylnego koła w jednolitej kolorystyce RAL 7016 Ciemny Szary w przypadku gdy rower posiada kolor główny – RAL 9005 Czarny, lub innym, możliwie najbardziej zbliżonym do koloru ramy.
  25. Pedały muszą mieć wbudowane odblaski barwy pomarańczowej.

Mapy na których umieszczone są lokalizacje stacji z pierwszego etapu (do 24 sierpnia 2014) oraz mapa zasięgu lokowania stacji z drugiego etapu. 
Lokalizacje pierwszych 50 stacji. (kliknij po PDF

Na tym obszarze pojawią się stacje w drugim etapie (kliknij po PDF)

{hb,zdit}

Rowerowa Łódź Menu

Aktualności

Rowerowy budżet obywatelski

Rowerem po Łodzi

Przepisy dla rowerzystów

Baza wiedzy

Nowe drogi

Infrastruktura

Pomysły, projekty

Interwencje

Powody korzystania

U innych

Porady prawnika

Rower publiczny

Vlog - 2 minuty o 2 kołach

Gadżety Rowerowej Łodzi

Wspieraj nas za darmo!

Szkolenia dla rowerzystów

miasta-dla-rowerow