Zarząd Dróg i Transportu ogłosił nowy przetarg na wykonawcę i operatora systemu Łódzkiego Roweru Publicznego

To już kolejne podejście do wyłonienia operatora Łódzkiego Roweru Publicznego. Poprzednie zakończyły się niepowodzeniem. Tym razem ZDiT zdecydował się na dwa nowe elementy: czujniki GPS oraz tandemy. 

Tak mają wyglądać terminale ŁRPW ramach funkcjonowania ŁRP planuje się 100 stacji posiadających łącznie 1500 stanowisk przeznaczonych do wypożyczenia i zwrotu rowerów w ilości 1000 sztuk (w tym 5% typu tandem) wraz z terminalami umożliwiającymi obsługę przez użytkowników.

Moduł GPS umożliwiający zbieranie informacji o trasach przejazdów klientów systemu ŁRP oraz umożliwiający zlokalizowanie np. zgubionego roweru. Moduł GPS musi być zasilany poprzez dynamo w piaście. Moduł musi być umieszczony w takim miejscu roweru, aby
uniemożliwić jego demontaż przez osoby nieuprawnione.

Uruchomiona będzie także aplikacja na urządzenia mobilne, dzięki której będzie można wypożyczać rowery. Dodatkowo będzie uruchomiona mapa systemu z oznaczonymi stacjami ŁRP z informacją o liczbie dostępnych rowerów i liczbie wolnych miejsc we wszystkich stacjach należących do systemu w czasie zbliżonym do rzeczywistego (odświeżanie informacji do 3 minut). Mapa powinna współpracować z systemem GPS i wskazywać klientowi najbliższą stację ŁRP.

Funkcje związane z naliczaniem i rozliczaniem płatności za korzystanie z systemu ŁRP:
Identyfikacja użytkownika w stacji rowerowej poprzez karty: MIGAWKA elektroniczną legitymację studencką, przystosowaną do kodowana biletów komunikacji miejskiej w Łodzi i ewentualnie kartą dedykowaną dla systemu ŁRP (karty typu MIFARE® lub MIFARE® PLUS) oraz karty płatnicze (debetowe i kredytowe).

Zainteresowani muszą złożyć ofertę w nieprzekraczalnym terminie do dnia 08.10.2015 roku, godz. 12:00. 

Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot zamówienia w terminie: - Uruchomienie systemu ŁRP do: 30 kwietnia 2016 r.